BEKİR TOSUN (MUĞLA)
Gökova körfezine hakim 10 kilometrelik Sakartepe yoluna ambulans, itfaiye ve arazözlerin acil durumlarda geri dönebilmeleri için kaçış rampası yapılması yönünde tavsiye kararı alındı. Sağlık İl Müdürlüğü ve Muğla Orman Bölge Müdürlüğü'nün isteği doğrultusunda Muğla İl Trafik Komisyonu'nda alınan karar, Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü'ne gönderildi. Başvuru sonrasında İzmir-Manisa karayolundan sonra Türkiye'deki ikinci kaçış rampasının Sakartepe yoluna yapılması kararlaştırıldı. Sağlık İl Müdürlüğü ve Muğla Orman Bölge Müdürlüğü'nün yanı sıra Muğla Şoförler ve Otomobilciler Odası yetkilileri de, "Hem Muğla'dan hem de Akyaka'dan gelişte 7 kilometrelik yolun iniş ve çıkışında hiçbir dönüş yok. Muğla bir turizm kenti ve burada çok sık kazalar yaşanıyor" diyerek Sakartape geçidinin uygun bir alanına kaçış rampası yapılmasını istemişti.
Ters yön sorunu
Aydın ve Denizli istikametinden gelen tüm araçların Marmaris, Datça, Köyceğiz, Ortaca, Dalaman, Fethiye ve Antalya gibi turistik bölgelere ulaşımın sağlandığı tek karayolu durumundaki Sakartepe yolunda sık sık kazalar meydana geliyor. 112 Acil Servis ambulansları, AKS ve Acil Afet Yardım Kurtarma ekipleri ters yöndeki vakalar için Akyaka kavşağına kadar inerek tekrar geri dönmek zorunda kalıyordu. Karayolları 2. Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, Akyaka kavşağıyla ilgili alt veya üstgeçit konusunda çalışmaları bulunduğunu belirterek, "Arazi detaylı olarak gezildi ve bu konuda çalışmalarımız sürüyor. Aynı bölgede Sakar geçidinde sık sık trafik kazalarının yaşandığı bölgede bir kaçış rampası projelendirdik. İhalesi yapıldı. Yıl içerisinde yapılması planlanıyor. Geçen yıl İzmir-Manisa arasında böyle bir kaçış rampası projesini gerçekleştirmiştik. Burada yaşanan bir kazaya tanık olduk ve kamyon içinde sıkışan bir vatandaşın zamanında müdahale ile sağ salim kurtulduğuna şahit olduk" dedi.
Kavaklıdere sorunu
Abdülkadir Uraloğlu, Muğla'da sıkıntı yaşadıkları yollardan birinin Kavaklıdere olduğunu belirterek, "Burada yeni yaptığımız ihaleyi belki de fesih etme durumunda kalacağız. Bu konuda Genel Müdürlüğümüz hukuk müşavirliği ile görüşmelerimizi yaptık ve yeniden ihale edeceğimizi ümit ediyorum. Muğla-Denizli karayolunda yıl boyunca çalışmalar devam etti. Bu yol aynı zamanda Ankara yolu olarak da kullanılıyor. Bu yol 2015 yılında tamamlanarak Muğla'nın Denizli ve Ankara ile bağlantısı da duble yol kapsamına girecek" dedi.
