Temeli 1994 yılında atılan İzmir Metrosu'nun ilk aşaması 6 yılda tamamlandı. Üçkuyular Fahrettin Altay bölümüne yönelik çalışmalar ise 2005'de başladı. Bir türlü bitmeyen ve esnafın isyan ettiği çalışmalar 9 yılda tamamlanabildi. Son istasyon Fahrettin Altay ise geçtiğimiz yıl tamamlandı. Ancak Poligon ile İlahiyat Fakültesi kavşağı arasındaki bölümdeki tünel inşaatlarında ulaşım ve ikmali sağlamaya yönelik olarak açılan şaftın kaldırılmaması nedeniyle esnafın yaşadığı sıkıntı yine bitmedi.
Trafik sıkışıklığına neden olan şaftların kalkması için yapılan girişimler sonuç vermedi. Hatta benzin istasyonu sahibi Abdurrahman Aras, istasyon önüne yapılan şantiye ve gecikmelerden dolayı zarar ettiğini iddia ederek Büyükşehir'e karşı 3 milyon liralık "Zararın temini" davası açtı.
Büyükşehir Hatay yönüdeki çalışmasının 10. yılında şaftları kaldırdı.
İnönü Caddesi Özdemir Sabancı Parkı içindeki şaft ile Poligon İnönü caddesi trafik güzergahı üzerindeki şaftları kapattı. Böylece İnönü Caddesi'ndeki inşaat alanında yan yollardan tek şerit şeklinde verilen trafik normal yol güzergahında 4 şerit olarak işlemeye başladı. Alt yapı kuruluşlarının yol üzerindeki tretuvar alanlarında sürdürdüğü çalışmaların da 10 gün içinde tamamlanacağı bildirildi. İzmir Büyükşehir Belediyesi, bu çalışmaların ardından bölgede yeni bir çevre düzenlemesi gerçekleştirilecek.