Başkan, son kararın mı?

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Konak tramvayı projesinde, Başkan Kocaoğlu’nun emriyle 4. kez güzergah değişti. Yeni plana göre Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nın her iki yönüne 4. şerit yapılacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi, tramvay projelerinde revizyon yapmaya doymuyor. Konak tramvayında gelen tepkiler nedeniyle daha önce güzergah değişikliğine giden ve son olarak hattı yeniden Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'na alan Başkan Aziz Kocaoğlu, projede 4. revizyona gidiyor. Kocaoğlu'nun son kararına göre hattın geliş yönü Sahil Bulvarı'nın kara bölümünden yola 4. şerit olarak inşa edilecek. Hattın gidiş yönü de bulvarın sahil tarafında yine 4. şerit olarak yapılacak. Ancak tramvayda değişim rüzgarı bununla bitmedi, daha öncesi de var:
Aralık 2013: Şair Eşref Bulvarı
Büyükşehir Belediyesi, Üçkuyular- Halkapınar arasında çalışacak Konak tramvayı projesinde vatandaş ve meslek odalarının itirazları üzerine ilk değişikliği Aralık 2013'te yaptı. Şair Eşref Bulvarı'nda dut ağaçlarının kesilmesine neden olacak hattın otoparkların yer aldığı orta refüjden geçmesinden vazgeçildi. Rayların taşıt yoluna döşenmesine, karma ulaşım yapılmasına karar verildi.

Temmuz 2014: Sahil Bulvarı

Konak tramvayının en fazla eleştiri alan bölümü binlerce ağacın kesilmesine ve yine binlerce araçlık otoparkın kaldırılmasına neden olacak Mustafa Kemal Sahil Bulvarı bölümü oldu. Yeni Asır, Kocaoğlu'nun bu bölümle ilgili talepleri dikkate almayarak değişiklik yapmamakta direnmesini 27 Mart 2014'te "İhtiras tramvayı" manşetiyle duyurdu. Kocaoğlu, Temmuz 2014'te ihaleyi kazanan firmaya yer teslimi yaptı. Sahil Bulvarı'nda şantiyeler kuruldu. Ancak, Sahil Bulvarı'ndaki ağaçların kesilmemesi, yayaların kıyıyla ilişkisinde 6 şeritli yoldan sonra bir de iki şeritli tramvay hattıyla kesinti olması yönünde tepkiler gelmeye devam etti. Öte yandan Sahil Bulvarı'ndaki otoparkların ortadan kalkacak olması da vatandaşları isyan ettirdi.
Ocak 2015: Mithatpaşa Caddesi
Tepkiler üzerine Kocaoğlu, hattın Üçkuyular-Konak arasında Mithatpaşa Caddesi'ne alınması için alternatif güzergah projesi hazırlattı. Kocaoğlu, geçtiğimiz Ocak ayında hat güzergahının Mithatpaşa Caddesi'ne alınacağını açıkladı.
Eylül 2015: Tekrar Sahil Bulvarı
Son olarak bu ay başında, Mithatpaşa Caddesi'nden geçmesi planlanan hatla ilgili ortaya çıkan sorunlardan dolayı tekrar değişiklik yapılması gündeme geldi. Özellikle caddenin altından geçen su, elektrik, doğalgaz ve benzeri altyapı deplaselerinin zorunluluğu ve sıkıntılar, maliyetteki artış ile trafikte yaşanacak sorunlar nedeniyle projenin yeniden Sahil Bulvarı'na alınması için Kocaoğlu talimatıyla çalışma yapıldı. Bu kez, hattın yeşil alan yerine yol ve kaldırımdan geçmesi planlandı. Hazırlanan iki alternatifin birinde hat tamamen taşıt yolunda olacak şekilde, diğerinde ise bir kısmı kaldırımda kalacak şekilde öngörüldü.
Şimdi: Tramvay bir yönü kara bir yönü sahilden işleyecek
Kocaoğlu, en son Sahil Bulvarı'na almayı kararlaştırdığı hatla ilgili yine önemli bir revizyon için karar aldı. Son revizyonla Konak tramvayı rayları için Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'na dördüncü şerit oluşturulacak. İlk projede gidiş-geliş yanyana olan hat biri Sahil Bulvarı kaldırım, diğeri ise deniz tarafı kaldırımın bulunduğu bölgeye yapılacak. Hattın üç şeritli karayolunun yanına sığdırılması için orta refüj ve kaldırımlar kısmen daraltılacak ve geriye çekilecek. Son aşamaya gelen revizyonla ilgili bayramdan sonra nihai karar ve proje yüklenici firmaya verilecek.

Kocaoğlu'ndan ilginç savunma
Başkan Aziz Kocaoğlu, tramvaydaki revizyonların bu kadar çok olmasını ilginç bir gerekçeye bağladı. Kocaoğlu, bu revizyonun nedenlerinden birinin, bu tür projeleri yapan şirketlerin İzmir'de olmaması olduğunu düşündüğünü söyledi. İzmir dışındaki şirketlerce yapılan projenin, uygulama aşamasına geldiğinde belli sıkıntılar olduğunu gördüklerini belirten Kocaoğlu, bu nedenle bazı değişiklikler yapıldığını belirtti. Tramvay projelerini bir kez daha irdelediklerini, Konak tramvayında projeyi bir ara Mithatpaşa Caddesi'ne almayı düşündüklerini dile getiren Kocaoğlu, "Arkadaşlar proje üzerinde çalıştı. Ancak, baktık ki Mithatpaşa Caddesi'nde Hatay ile sahil arasında yoğun dikey geçişler var. Bu nedenle caddede tramvay çalışamayacağını gördük. İlk projedeki yeşil alanla ilgili duyarlılık nedeniyle Sahil Bulvarı'nda yeni bir hat hazırladık. Yeraltındaki Büyük Kanal'ın kollektörüne dokunmadan Sahil Bulvarı'ndaki mevcut üç şeritli yolu bozmadan, dördüncü şerit olarak tramvay hattı yapılacak" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.