Teker teker dökülüyor

Büyükşehir’in 117 milyon euroya kurduğu gemi filosu bir bir dökülmeye başladı. Yeni filonun arıza yapan 6. gemisi Gezi oldu. Gemi, radar sistemindeki arıza nedeniyle tersanelik oldu

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2012 yılında kent içi toplu taşımacılıkta deniz ulaşımının payını artırmak, ekonomik ömrünü tamamlayan iç hatlar vapurlarının yerine İzmirlilere çağdaş ve konforlu deniz ulaşımı hizmeti verebilmek amacıyla ihaleye çıktı. Yeni alınacak teknelerin gövdelerinin karbon kompozitten yapılacak olması tartışmaları da beraberinde getirdi. Meslek odaları o süreçte katamaran cinsi teknelerin iç körfeze uygun olmadığını, karbon kompozit gövdeli teknelerin işletme maliyetlerinin yüksek olacağını öne sürerek Büyükşehir'den şartnameyi tekrar gözden geçirmesini istediyse de o dönemde Başkan Aziz Kocaoglu uyarıları dikkate almadı. 2012 yılında gerçekleştirilen ihaleyi, merkezi Yalova'da bulunan Özata Tersanecilik kazandı.117 milyon euroya mal olan 15 gemilik yeni filonun son teslimatı 2017 yılının ikinci yarısında yapıldı. Fakat yeni nesil vapurların işletme maliyetlerinin diğer vapurlara göre yüksek olması İZDENİZ'de sıkıntı yarattı. Yakıt giderleri büyük ölçüde arttı. İhale sürecinde Başkan Kocaoğlu'nun 'evladiyelik' dediği tekneler, filoya katılalı 2 yıl bile olmadan dökülmeye başladı.
SEFERDEN MEN
Aradan geçen zaman dilimi içinde Çakabey'le başlayan arızalar serisi 9 Eylül, Vahap Özaltay, Dario Moreno ve Gürsel Aksel ile devam etti. Son olarak da arızalılar listesine Gezi adı verilen yolcu vapuru katıldı. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin körfez içi yolcu taşımacılığı yapan İZDENİZ A.Ş, 9 Mayıs'ta Gezi isimli geminin arızalanan ECDİS radar sisteminin tamiri için ihale gerçekleştirdi. Seferden men edilen yolcu vapuru önce Üçkuyular'a ardından da Bostanlı Vapur İskelesine çekildi. Başkan Kocaoğlu'nun evladiyelik dediği 15 katamaran yolcu vapurundan 6'sının daha 3 yıl bile dolmadan art arda arıza yapması skandal olarak nitelendirildi. Öte yandan yeni alınan katamaran teknelerin yakıt giderleri ve işletme maliyetlerinin diğer teknelere oranla oldukça yüksek olmasının İZDENİZ'in harcamalarında ciddi artışa neden olduğu sızan bilgiler arasında yer aldı. Filoya 11. gemi olarak 2017 yılı ortalarında katılan Vahap Özaltay, taban kısmındaki erime nedeniyle su almaya başlayınca geçtiğimiz aylarda tadilata alınmıştı. Özaltay'ı Gürsel Aksel Vapuru izlemişti. Gürsel Aksel'in pervane kanadında meydana gelen deformasyon nedeniyle 21 Aralık 2018 itibariyle Tuzla'da Torgem Tersanesi'nde karaya çekilmişti.

Egeli Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.