Rahim ağzı kanser riski 2 yıl erken saptanabiliyor

Kadınların korkulu rüyalarından biri olan rahim ağzı kanserinin erken tanısında ‘Mucize’ olarak nitelendirilen ileri teknoloji servikal tarama cihazı İzmir Kent Hastanesi’nde hizmete sunuldu

Türkiye'nin en kapsamlı kanser merkezlerinden birini hizmete açmaya hazırlanan İzmir Kent Hastanesi'nin, teknolojik alt yapısı, Türkiye'de kadınlar arasında görülen kanserler arasında 9. sırada yer alan rahim ağzı kanserinin erken tanısında kullanılan Luviva cihazı ile güçlendirildi. Cihaz, rahim ağzı dokusunda gelişen kanser öncülü hücresel değişimleri, smear ve HPV testine göre 2 yıla kadar daha erken evrede tespit edip hasta başında anında sonuç veriyor. Cihazla taramanın 80 saniye sürdüğünü belirten Kent Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Prof. Dr. Namık Demir, "Rahim ağzı kanserinin nedeni, insan papilloma virüsüdür (HPV). Yaklaşık 100 HPV tipi var, çoğu düşük riskli tiplerdir. Sağlık Bakanlığı Kanser Dairesi verilerine göre 2008 yılında rahim ağzı kanserinin görülme sıklığı 100 binde 4.1'dir. Özellikle kadınlarda 21 yaşından sonra başlamak üzere yılda bir smear testi yapılması ve 2 yıl üst üste smear sonuçları normal çıkacak olursa 2 yılda bir smear testi yapılması erken tanı için şimdiye dek uygulanan yöntemlerdi. Klasik pap smearlerin rahim ağzı kanserlerini yakalamadaki duyarlılıkları yüzde 65-70, sıvı bazlı smearlerin ise yüzde 70-80 arasında.
Yeni teknolojiler ile bu oranlar yükseldi, tespit süresi kısaldı" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.