Türk dizilerine ilgi büyüyor

Bugüne kadar yüzlerce Türk dizisi 170 ülkenin izleyicisiyle buluştu. atv’nin ses getiren Kuruluş Osman, Aldatmak, Ben Bu Cihana Sığmazam gibi dizileri ise birçok ülkede reyting rekorları kırdı

Türk dizileri her yıl yaklaşık 170 ülkeye ihraç ediliyor ve hem turizmin büyümesine hem de diğer sektörlerin gelişimine katkı sağlıyor. Dizilerin yurt dışında izlenme rekorları kırdığını belirten Hizmet İhracatçıları Birliği Eğlence ve Kültür Hizmetleri Komitesi Başkanı Fatih Aksoy, Türkiye'de 6 televizyon kanalının "prime time" boyunca dizi yayınladığına dikkat çekti. Aksoy, "Bunların her biri aşağı yukarı bir yılda 10-12 dizi ısmarlıyorlar. Demek ki yılda 60-70 dizi çekiliyor. Şimdi ki hedef ise en kalabalık ülke Çin'e bu dizileri ihraç edebilmek " diye konuştu.

atv'nin reyting rekortmeni dizileri başta olmak üzere Türk yapımları yurtdışına ihraç ediliyor. Türk dizileri şimdi dünyanın kalabalık ülkesi Çin'e girmeyi hedefliyor. Kuruluş Osman, Aldatmak ve Ben Bu Cihana Sığmazam gibi diziler de heyecanla izleniyor.

'TÜRKLER ÇOK İYİ YAPIYORLAR'
Fatih Aksoy, "Ülkeler, en başarılı olanları izledikleri için Türk dizisi algıları çok yüksek. 'Türkler çok iyi dizi yapıyor' diye düşünüyorlar. Halbuki Türkiye'de insanlar dizilerin hem iyisini hem de tutmayanlarını görüyor. Dolayısıyla Türkiye'deki algı biraz daha farklı. Ama yabancılar yalnızca dizilerin en iyilerini gördükleri için çok yüksek algıları var. 170 ülkeye her yıl 8-10 dizi satılıyor" ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.