51 kez yükselmeye çalışmış

İran'da düşen ve 11 kişinin hayatını kaybettiği Başaran Holding'e ait TCTRB tescilli Challenger 604 tipi uçağın kaza ön raporundaki bilgilere ulaşıldı. Rapora göre, pilotlar uçağı kurtarmak için 51 kez burnu kaldırmaya uğraştı. İranlı yetkililerin incelemelerine göre, kumanda sol tarafta uçan Kaptan Pilot Beril Gebeş'teydi. Tırmanma sırasında uçağın hız göstergesinde ibre yükselmeye başladı. Ancak bu sadece kaptan pilotun oturduğu sol taraftaki göstergedeydi. Sağdaki gösterge ise normaldi.

HIZ ARTMAYA BAŞLADI

Tırmanışta süratin sabit olması veya düşmesi gerekiyordu. İki pilot ne olduğunu anlamaya çalıştı. Beril Gebeş lövyeyi çekmeye başladı.
Kara kutu analizine göre 51 kez uçağın lövyesi çekilerek tırmanma kumandası verildi. Ancak uçağın gerçekte sürati düşüyordu. Bir süre sonra uçak anormal duruma girerek ekseni etrafında dönmeye ve hızla irtifa kaybetmeye başladı. Kokpitte panik yaşandığı ses kayıtlarına yansıdı.
Yönetimsel kriz yaşandı.

HAVADA PARÇALANMA

Hız limitini aşan uçakta 20 bin fit yani 6 bin 600 metre yükseklikte parçalanmalar meydana geldi. Uçağın motor parçaları koptu. Kuyruk bölümü gövdeden ayrıldı. Daha sonra da uçak dağlık alana düştü. Uçağın hız ölçer cihazının neden çalışmadığı ise henüz bilinmiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.