Bankaya gitmeden hizmet alma dönemi çok yakında

‘Artık dijital teknolojilerden bağımsız bir bankacılık düşünemeyiz’ diyen Denizbank Genel Müdürü Hakan Ateş, “Müşterilerimize pandemide birçok destek ve imkan sağladık. Bunları en yeni teknolojik altyapıyla ve hızla sunmaya davam edeceğiz” diye konuştu

Denizbank Genel Müdürü Hakan Ateş, bankacılık sektörünün özellikle salgında nasıl bir değişim geçirdiğini ve geleceğini, bu süreçte Denizbank'ın müşterilerine sağladığı destekleri ve bundan sonraki hedeflerini anlattı.

■ Bankacılık 2000'lerin başından bu yana küresel ve yerel krizleri başarıyla atlattı. Sektör salgından nasıl etkilendi, ne gibi bağışıklıklar kazandırdı? Türkiye ekonomisinin temellerini oluşturan en önemli yapıtaşlarından biri güçlü sermaye ve sağlam likidite yapısı ile bankacılık sektörüdür. Sektörün sermaye yeterlilik rasyosu Ekim itibariyle solo bazda yüzde 17.3, bu oran BDDK'nın tanıdığı esneklikler çıkarıldığında dahi uluslararası standartların üzerinde. Salgın döneminde ihtiyatlı olmak adına bankalarımız sorunlu kredilerde yaşanabilecek olası artışlara karşı da provizyon miktarını yükseltmiş durumda. Bankalar ekonomide katma değer yaratan tüm müşterilerinin ödeme kabiliyetlerini iyileştirebilmek için karşılıklı iyi niyetle kredi kanallarını açık tutmak için çaba gösteriyor.

ŞUBELER AYAĞA GELECEK
■ Dijitalleşme, bankacılık sektörünün oyun kurallarını nasıl değiştirdi? 2022 yılında sektör neleri konuşacak, ilgi alanları neler olacak? Dijital teknolojiler artık bankacılık hizmetlerinin vazgeçilmezi. Yakında dijital teknolojilerden bağımsız bir bankacılık düşünemeyeceğiz. Ayrıca yapay zeka, veri bilimi ve blockchain gibi teknolojiler artık bankalar ve tüm endüstriler tarafından kullanılıyor. Biraz daha ileride bu teknolojiler sayesinde, gelecekte bankacılık müşterilerimiz günlük hayatlarına devam ederken, kullandıkları birçok online hizmet üzerinden işlemlerini gerçekleştirecek; ancak bankaya gitmek veya uygulama kullanmak zorunda kalmayacak. Biz de 2021 Temmuz'unda kurduğumuz NEOHUB ile hem girişimlere destek olurken hem de iç paydaşlarımızla bu alanlarda çalışmalar yürüteceğiz.

TURİZME EN BÜYÜK DESTEK
■ DenizBank, pandemide tarım ve turizm alanlarında ne gibi destekler sağladı? Pandemide üreticilerimiz için tarım şubelerinin kapısını hep açık tuttuk. Dijital onay altyapısının da katkısıyla mobil uygulama, web sitesi, ATM gibi şube dışı kanallarımızdan çiftçiye hizmet götürdük. 620 bin çiftçimizin adeta dijital kooperatifi olan Üretici Kart ile özel avantajlar sunuyoruz. Üretici Kart, 18 bin işyerinde gübre, akaryakıt, tohum, ilaç gibi ihtiyaçların alımında çiftçinin en büyük yardımcısı. DenizBank AG ve DenizBank Moskova'yı da dahil ederek oluşturduğumuz ekosistem ile yurtdışındaki turiste ilk dokunuştan, otellere ve tedarikçilere kadar nakit akışa aracılık ederek sektöre desteğimizi sürdürüyoruz. 2.9 milyar dolar kredi büyüklüğü ve yüzde 16 pazar payımız ile sektördeki liderliğimizi sürdürüyoruz. Küçük otel ve restoranlar dahil, 6900 müşterimize hizmet veriyoruz. 2020 ve 2021'de tüm kredilerimizin yarısına denk gelen 1.4 milyar dolarlık kredimizi, turizmcilerimizin nakit akışını rahatlatacak şekilde yapılandırdık. 2022'nin turizm için çıkış yılı olacağını öngörüyoruz. DenizBank Finansal Hizmetler Grubu olarak turizmcilerimizin yanında olacağız. Müşterilerimizin nakit akışına yönelik ürün ve hizmetlerimizi sunarken, ülkemize istihdam yaratacak yatırımların takipçisi olacağız.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.