Türkiye eve kadar fiberde Avrupa’da zirveye oynuyor

Fiber ağ uzunluğunu 2023 yıl sonu itibariyle 437 bin kilometreye ulaştıran Türk Telekom’un yoğun faaliyetleriyle Türkiye, FTTH Council Europe’a göre eve kadar fiber erişim sayısında Avrupa’da ikinci sıraya yükseldi

Almanya Berlin'de düzenlenen ve fiber internet alanındaki en önemli organizasyonlardan FTTH Council Europe'un sunduğu FTTH/B Market Panorama in Europe raporuna göre Türkiye; eve kadar fiberde 18 milyon hane erişimi ile Fransa'nın ardından, diğer Avrupa ülkelerinin önünde yer aldı. Türk Telekom CEO'su Ümit Önal, "Türkiye'nin dijital dönüşümüne öncülük ederken, sadece merkeze değil herkese hizmet anlayışıyla, ülkemizin her köşesindeki kullanıcıları yüksek hızda internetle buluşturmak için yatırımlarımızı aralıksız sürdürüyoruz. Yenilikçi çözümlerdeki öncü rolümüzle; bölgemizin teknoloji sağlayıcısı olmak ve Türkiye'yi yeni nesil teknolojilerde dünyaya yön veren bir konuma taşımak hedefimizle çalışmalarımıza devam ediyoruz. Yeni nesil teknolojilerin ve 5G'nin olmazsa olmazı fiber altyapı için de gece gündüz çalışarak 81 ilimizin her noktasına fiber taşıyoruz. Türkiye'de 5G ve yeni nesil teknolojilerin verimli çalışmasına olanak sağlayacak fiber altyapı sürecini başarılı bir strateji ile emin adımlarla yürütüyoruz. FTTH Council Europe'un güncel raporu da bu konuda ne kadar kararlı olduğumuzu kanıtlıyor" ifadelerini kullandı.

Türk Telekom CEO'su Ümit Önal

DİJİTAL DÖNÜŞÜMDE ÖNCÜ
Türkiye'de dijital dönüşüme öncülük eden Türk Telekom, herkes için erişilebilir yüksek hızda internet için fiber altyapı yatırımlarını artırarak sürdürüyor. Türkiye'yi uçtan uca fiber ağlarla örerek fiber altyapı uzunluğunu 437 bin km'ye ulaştıran Türk Telekom, FTTH/B (Eve kadar fiber) erişim sayısında Türkiye'yi Avrupa ülkeleri arasında ikinci sıraya taşıdı. Türkiye'nin dijital dönüşüm yolculuğunda lokomotif rol üstlendiklerini vurgulayan Türk Telekom CEO'su Ümit Önal, "Yeni dijital dünyanın gereksinim duyduğu hızlı ve kesintisiz iletişim hizmetini sunmak için Türkiye'nin en doğusundan en batısına, en kuzeyinden en güneyine kadar her köşesini fiber ağlarla örüyoruz. Fiber yatırımlarımızı her yıl artırarak, sadece kârlı değil karlı bölgelere ulaştırıyoruz. Türkiye'nin Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Raporu 3. çeyrek verilerine göre 549 bin km'lik toplam fiber ağ uzunluğunun 427 bin km'sini Türk Telekom olarak tek başımıza tesis etmiş durumdayız. 2023 yıl sonu itibariyle fiber ağ uzunluğumuzu 437 bin km'ye çıkardık" diye konuştu.

'FİBER ALTYAPIDA KARARLIYIZ'
Türkiye fiber altyapı konusunda Avrupa'nın önde gelen ülkeleri arasında yer aldığını vurgulayan Ümit Önal sözlerine şöyle devam etti: "FTTH Council Europe'un Eylül 2023 verilerine dayanarak hazırladığı rapora göre FTTH/B (Eve kadar fiber) erişim sayısında 18 milyon hane ile Avrupa'da ikinci ülke konumundayız. Aynı kurulun bir önceki raporunda üçüncü sırada yer alıyorduk. Bu kısa sürede ikinci sıraya yükselmemiz fiber altyapı konusunda ne kadar kararlı ve istikrarlı bir biçimde çalıştığımızın önemli bir göstergesi. Ayrıca, hem eve kadar fiber erişim artışında hem de abone artışında Avrupa'da ilk 5 ülke arasında yer almamız bizim adımıza gurur verici. Türk Telekom olarak, insanı merkeze alan yaklaşımımızla teknoloji birikimimizi doğru yatırımlarla güçlendirerek bu yolculuğa liderlik etmeyi sürdüreceğiz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.