Dilek Mutlutürk

Troya’nın kulisinde makyaj hazırlıkları

Merhaba, uzun bir aradan sonra size başkent Ankara'dan yazıyorum. Bu yazımda size opera makyajını anlatacağım. Dünyanın her yerinde, perdeler açılır, sahne ışıkları yanar, sanatçılar eserlerini oynar ve perde kapanır.
Bir de bu işin sahne arkası vardır ki; büyük bir emek, disiplin ve çalışma gerekir. Sizin için Cuma günü dünya prömiyerini yapan Troya eserinin kulisine girdim. Atölyede kostüm dikimini, kuliste peruka ve makyaj hazırlıklarını izledim, hem sizin hem kendim için merak edilenleri sordum. Benim için müthiş bir deneyimdi.
HEYECAN VARDI
Yaklaşık 450 sanatçının, kostüm ve makyajı yapıldı.
Troya kulisi oldukça renkliydi. Sevgili dostum, kostüm tasarımcısı Aydan Çınar yine harikalar yaratmıştı. Sanatçılar, teknik ekip heyecanlı ve enerji doluydu.
Sanatı her bir hücremde hissettim. Devlet Opera ve Balesi Müdürü Murat Karahan, Tan Sağtürk, Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Mustafa Kurt ilk kez aynı sahnede birlikte yer aldı. Başrol sanatçılarının kostümlerini hazırlayan sevgili Atıl Kutoğlu'nun ise heyecanı görülmeye değerdi. Önce kostümler giyildi, makyaj yapıldı, peruka takıldı.
Sanatçı sesini açtı ve sahne onlarındı..
SEYİRCİNİN GÖRMESİ İÇİN ABARTILI MAKYAJ ŞART
Bu muhteşem makyajların ustası Ankara Devlet Opera ve Balesi peruka ve makyaj sanatçısı Murat Kuruüzüm. Usta makyöze karakter makyajlarını sordum, kısa bir sohbet ettik.
Opera ve bale eserlerindeki karakter makyajına kimlerle ve nasıl bir çalışmayla karar veriyorsunuz?
Sahneye konacak yeni bir eserde saç ve makyaja rejisör ve kostüm kreatörü ile karar veririz.
Kostüm kreatörü eserdeki karakterleri bizden isteyecekleri saç ve makyajların eskizlerini hazırlar ve bize verir, biz de atölye olarak eskizlerin üzerine kendi yorumlarımızı da katarak çalışmalarımıza başlarız. Operayla ve baledeki çalışmalarımız farklıdır.
Eserden önce makyaj hazırlık aşaması nasıl oluyor, neler yapıyorsunuz?
Eser sahnelenmeden önce ön çalışmalarımız olur. Kostüm kreatörüyle bu çalışmalarımızı konuşuruz, fikir birliğine vardıktan sonra da genel provalara hazırlanırız.
Genel provaları prömiyer gibi ele alırız. Genel provalarda çalışmalarımızı daha net görme imkanı buluruz. Temsile kadar eksiklerimiz varsa eksiklerimizi gideririz.
Sahne sanatlarında teknik olarak makyaj nasıl olmalı? Nelere dikkat edilmeli?
Sahnelenecek eserlerde günlük makyajlar kullanılmaz. Seyirciye sahne mesafesi ve ışıklardan dolayı yaptığımız çalışmayı net olarak yansıtamayız. Yaptığımız makyaj ve bunun yanında saçı, sakalı, bıyığı, ilaveleri biraz daha abartılı, hatların daha net ve keskin olması gerekir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.