Erkin Usman

İzmir "Marka Kent" yolunda

Ege Bölgesi Sanayi Odası Başkan Yardımcısı İbrahim Gökçüoğlu "İzmir marka şehir olmalı" diyor ve ekliyor:
"İzmir, farklı bir noktaya gelmek için, Çanakkale, Manisa, Aydın ve Ankara aksları değerlendirilerek serbest şehir olmalı. Dünya'da Hong Kong ve Singapur gibi kentlerin nasıl birer dünya markası olduklarına bir bakalım. Ülkemizde, İstanbul, Bursa, Gaziantep gibi kentler kimya, otomotiv ve tekstil gibi sektörlerde öne çıkarken, hem sanayi alanında sektörel çeşitlilik, hem de ticaret kültürüne sahip İzmir'in dünya markası olabilmesi için önünde hiçbir engel yoktur."
Gökçüoğlu, İzmir'in tarihi ve doğal güzellikleri ile bir kültür kenti, şifa arayanlar için sağlık kenti, eğitimli ve kalifiye genç nüfus için dinamik bir üniversite kenti oldğunu vurguluyor.
***
Bu konuda Seferihisar'ın genç Belediye Başkanı Tunç Soyer'in de diyecekleri var.
"Markaların sembolk değerleri vardır. Paris Eyfel, Prag Charles Köprüsü,
Mısır piramitler, Roma Pisa Kulesi ile nasıl ünlü ise İzmir'in de bu markalaşma süreci içinde yeni bir slogan ve yeni bir sembole ihtiyacı var. İzmir uzun yıllar boyunca büyük bir ticaret kenti olmuştur. Bundan 250 yıl öncesine kadar İzmir, Akdeniz ticaret hacminin yüzde 38'ine sahipken, İstanbul yüzde 12'sine sahipti."
"İzmir nasıl marka kent olacak" sorusuna yanıtlara yarın da devam...
küpe
Kendi kendine aşık olanların ekipleri yoktur.
Benjamin Franklin
laflama
* Ben esmeri, fındık ile, fıstık ile, badem ile beslerim. Varsın kredi kartı limitleri patlarsa patlasın. Yiğitlik bende kalsın!.
* Atın ölümü keşke arpadan olsa. Trafik kazasından, ihmalden. Sen gerisini getir artık Canım Türkiye'mde!..
* Besle kargayı obez olsun!
* Eskiden Susam Sokağını izliyordun. Şimdi sokakta Suzan peşinde koşturuyorsun oğlum!..
İbrahim Ormancı'dan

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.