Erkin Usman

Marka şehir yolunda İzmir ve beklentiler

İzmir Valisi Mustafa Toprak: "Şirketler kadar marka kentlere de iş düşüyor. Ürün ve hizmetlere değer katmak o kentin popülaritesini arttırmak gerekiyor. İzmir'e yatırımcı gelebilmesi için yenilikçi etkinliklere ve programlara gerek var. Hayata geçirilmeyen hiçbir plan, hiçbirşey ifade etmez. Şehirler yatırımcı çekmek için yarışmaktadır. İzmir bu yarışta yol almak için, tüm özellikleri taşıyor."
Kocaoğlu ne diyor?
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun da görüşleri şöyle:
"Marka şehir olabilmek için katılımcı demokrasi ve katılımıcı yönetim gereklidir. Yaşanabilir bir kent için gelir düzeyinin yüksek olması, ulaşım araçlarının gelişmiş olması ve turizm planlarının yapılması gerekiyor. Eğer bu özellikleri karşılayamıyorsanız marka şehir olamazsınız."
Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Candeğer Yılmaz, marka şehir olabilmek için ülkelerin ekonomilerin arkasında olması gerekmediğini söylüyor ve diyor ki:
"Marka şehir olabilmek için, kültürel miras, doğa ve çevreye ihtiyacmız var. Biz İzmir'in Türkiye adına uluslararası ilk 10'da yer alabilmesi için yeni adımlar atıyoruz. Çünkü İzmir için her şeye değer."
İTO Meclis Başkanı Rebii Akdurak, İzmir'in 2000'li yıllardan başlayarak kabuğunu kırdığını dile getiriyor ve ekliyor:
"İzmir olarak herşeyden önce ortak bir vizyona ulaştıracak stratejilere sahip olmalıyız. Yerel kaynaklarımızı ortak hedeflere yönlendirerek marka şehir oluşturmalıyız."
bir kitap
Piri Reis'in sırrı çözüldü

Türk ve dünya denizcilik tarihinin sembol isimlerinden Piri Reis'in, ardında bıraktığı sır perdesi aralanıyor.
Piri Reis Haritası üzerine yapılan yedi senelik çalışmaların ürünü olan bu kitapta, tüm dünyanın bildiği bir haritadan yola çıkılarak bilim çevrelerini bile şaşkınlığa düşüren gerçeklere ulaşılıyor. Metin Soylu'nun yıllar önce bir hobi olarak başlayan Piri Reis haritası incelemeleri, Türkiye'de Milli Eğitim ve Dışişleri Bakanlığı'na, oradan da Amerikan Ulusal Havacılık Dairesi NASA'ya kadar ulaşan bir serüvene dönüşüyor. Bu serüvende esas olaylar parçalanmış haritanın Metin Soylu tarafından dünyada ilk defa tamamlanmasıyla başlamış, ortaya çıkan sonuçlar yazarı dahi şaşkına çevirmişti.

hayattan

Musa Siva'yı anıyoruz!

'Dalaman'la özdeşleşen nedir?' diye sorulsa, eminim herkes Musa Siva der.
Dalaman demek Musa Siva, Musa Siva demek Dalaman demektir adeta.
Evet, 2 metrelik boyu ve Dalaman'da 15 yıllık belediye başkanlığı yaptığı süre içerisinde Dalaman'a kazandırdıkları ile unutulmayan efsane başkan Musa Siva'yı üç yıl önce kaybetmiştik.
Hani derler ya, sıkı bir CHP'liydi. İnandıklarından asla ödün vermezdi. İlkeliydi. Omurgalıydı. Adam gibi adamdı. Mücadele ve hizmet adamıydı. Yiğitti. Mertti. Dosttu. Arkadaştı. Çocukla çocuk olurdu.
Dalaman halkı, Musa Siva'yı Dalaman için yaptıklarını unutmayacak.
küpe
Haklı bir düşüncenin meyve vermemesi mümkün değildir.
Tolstoy
günün fıkrası
İki arkadaş lüks bir lokantaya girdi. Mantarlardan başlayıp kılıç balığından geçerek biftek, enginar ve baklava çeşitleriyle süslenen sofrada birer de kahve içtikten sonra içlerinden biri garsona işaret etti:
"Evladım, hesaplarımızı ayrı ayrı yaz. Ben çok iyi bulaşık yıkarım, arkadaşım da birinci sınıf kurulayıcıdır."
laflama
* Ben sana her devrin adamı olamazsın demedim oğlum. Adam olamazsın dedim adam!
* Karıma "Hayatımızda bir beyaz sayfa açalım" dedim. "Oooo işin yoksa şimdi temizle. Bırak, böyle kalsın" dedi!
* Defaatle söylüyorum herkese, şefaatle yaklaşın birbirinize.
* Unutma ki dünya fani, kefene sarılacaksın, ne yapacaksın fanilayı?
* İfade özgürlüğünün sonuna değin arkasında olduğumu ifade edeyim!
* Herkes sosyal medyada birbirine giydirirken, neden çıplak hissediyorum kendimi bu dünyada acaba?
* O şarkıyı azıcık değiştirelim "Belki üstümüze bir kuş pisler. Hemen bir piyango bileti alalım abiler"!
* Şarkıdaki gibi "Sevgi kuşun kanadında" değil artık. Sevgi kuşkunun kanadında!
İbrahim Ormancı'dan
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.