Gonca Elibol

Tarımda ortak akıl uygulamaları

Konu beslenme ve bereket olunca, tarım gündemde ön plana çıkıyor. Bu anlamda Tarım ve Orman Bakanlığı'na zorlu görevler düşüyor. Çünkü toprak ve su, yaşamın kaynağıdır. Ancak uygulamada herkesi memnun etmek imkansızdır. Bakan Bekir Pakdemirli, son günlerde ithal patates konusunda epey eleştirildi, hatta iftiralara maruz kaldı. Allah kötü niyetli insanların kalbine iyilik getirsin!
Halbuki bu ithalat, süreli olup piyasanın aşırı fiyat dalgalanmasının önüne geçmek için yapıldı. Dünyanın önemli tarım ülkelerinden ABD, Hollanda, Fransa, Almanya ve İtalya da ithalat yapmaktadır. Çünkü küresel pazarda ekonomik işbirliği için karşılıklı ticaret elzemdir. Eğer ki, Türkiye ihracatı ile övünmek istiyorsa, global ölçekte ticaretin kurallarına uymak durumundadır.
Tarım, Türkiye'nin cari fazla verdiği sektörlerin başında gelir.
Zaten stratejik ürün gruplarının ithalatına karşı olduğunu açıklayan Tarım Bakanlığı da, hedeflerinden şaşmadan ilerliyor. Tarımın ülkemizde daha da gelişmesi amacıyla yapılan SWOT analizi için tüm illerimiz karış karış taranıyor. Çünkü başarının "Ortak akıl" ile gerçekleşeceğine inanan Pakdemirli, üretici ve halkın görüşlerine başvuruyor.
BAŞKANLIK TARIM VİZYONU
Tarımsal reform için önemli çalışmalara imza atan bakanlık, 2019- 2023 yıllarını yapısal reform yılları olarak planladığını ilan etti. Mevcut kaynaklara ek olarak ve yeni kaynak geliştirmeye odaklanarak etki ve fayda analizi ile ekonomiye katkı sağlanmaktadır.
15 Şubat 2019'da Resmi Gazete'de yayınlanan Cumhurbaşkanlığı Yıllık Planı tarımın vizyonunu ortaya koymaktadır. Tarımın geliştirilmesi ve dünyaya model bir Türkiye yaratmak için önemli stratejileri ve çalışmaları kapsamaktadır.
Bu stratejilerin ana başlıkları, atıl arazilerin tarıma kazandırılması, çiftçilere verilen desteklerin yeniden ele alınması, tarımsal bilgi sistemlerinin entegrasyonu, proje takip sistemi, toptancı halleri ile ilgili mevzuat ve yapısal durum ile ilgili yeni düzenlemeler, piyasada oluşan aksaklıkları önlemede oluşturulacak piyasa bilgi sistemi, hayvansal üretimimizin artırılması için işletmelerin ölçeğini büyütecek yatırımlar, mera ıslahları ve diğer alt yapıların geliştirilmesidir

ÇOK FAYDALI İKİ SİSTEM
Özellikle kısa bir süre içinde devreye girecek olan Entegre İdare ve Kontrol Sistemi (IACS) ve Arazi Tanımlama Sistemi (LPIS) ile birlikte Tarım Bakanlığı'nın taşra teşkilatındaki personelden daha etkin bir şekilde yararlanılacaktır. Personelin bürodan çıkıp sahaya elinde güçlü verilerle birlikte inmesi, çiftçinin ve sektördeki diğer girişimcilerin önünü aydınlatacak çalışmalar yapması, işletmelerin kapasitesini büyütebilecek üreticileri saptaması büyük yarar sağlayacaktır. Gıda arzında yaşanan sorunları yerinde tespit edilmesi, tarla ve ahır içi kayıpları minimum düzeye indirebilecek çalışmaların da yapılabilmesinin önünü açacaktır. Tarım, tohumun ürüne dönüşme evresi gibi uzun, sabır ve emek isteyen zorlu bir süreçtir. Tütün, sebze ve seracılık tarımın her aşamasında bulunmuş, üreticinin yaşadığı zorluğu yaşamış biri olarak; tarımı bilmeyen kişilerin tarım hakkında yıkıcı eleştiriler yapmasını doğru bulmuyorum. Haksız eleştirenlerde bulunanlara sesleniyorum! Yıkıcı olmak yerine yapıcı olmayı tercih edin... Önerilerinizin değerlendirileceğine eminim.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.