İsmail Uğural

Meyve ve sebzede ihracat tek hedef

Bu neden böyle derseniz, çünkü başka çaresi yok. Daha önce de yazmıştım, Türkiye 52 milyon ton yaş meyve ve sebze üretimiyle dünya liginde oynuyor. Ama artık birçok sektörde olduğu gibi sadece üretmek yetmiyor. Tüm dünyaya açılmak ve yeni dış pazarlara yönelmek temel hedef olmalı. Bu konuda somut ve güncel örnekler var.
HAVA KARGO YENİ AÇILIM GETİRDİ - Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği bünyesinde geliştirilen yeni projelerden biri de 'Taze Kiraz ve Üzüm Ürünlerinde Uluslararası Rekabetçiliğin Artırılması' adını taşıyor. Şimdi bakın bu proje niye önemli? Türkiye taze kiraz ve üzüm üretiminde dünya lideri olmasına rağmen ihracatta kendisinden daha az üretimi olan bazı ülkelerin gerisinde kalıyor. "Şili'ye yapılan Yurt Dışı Pazarlama Faaliyeti, taze meyve sebze ihracatında hava kargonun önemini ortaya koydu. Şili, hava kargo ile uzak pazarlara açılarak kiraz ihracatında dünyanın en büyük oyuncusu haline gelmiş.
Biz de hava kargoya ağırlık verdik ve bu sayede Uzakdoğu pazarına odaklandık" diyen Birlik Başkanı Hayrettin Uçak, hava yolu ile ihracatın stratejik değerine vurgu yapıyor: "Sürdürülebilir ve katma değerli ihracat için mevcut pazarların çeşitlendirilmesi ve özellikle Uzakdoğu pazarına ihracatımızı artırma konusunda sektörde ciddi bir bilinçlenme oluştu. Bu çerçevede Malezya, Vietnam, Kamboçya, Singapur ve Güney Afrika'ya ihracata başlayan firmalarımız oldu. Önümüzdeki dönemde bu proje sayesinde Uzakdoğu'ya ihracatımızın katlanarak artacağına inanıyoruz."
KURU MEYVE FİYATLARINDA SÖZ SAHİBİ OLMALIYIZ - Bilindiği üzere Türkiye'nin dünya liderliğini sürdürdüğü ürünlerden biri de kuru meyve üretim ve ihracatı... Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep, "Dünya liderliği güzel ama bu bizim için yeterli değil" diye konuşuyor. Fiyat politikalarının belirlenmesinde de etkili olmak gerektiğini söyleyen Celep yeni dönem için şu hedefleri veriyor: "Türkiye'ye yıllık ortalama 1 milyar dolar döviz kazandıran çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incirden daha fazla döviz kazanmamız için alivre satışların önüne geçmeliyiz. Tarım ve Orman Bakanımız Dr. Bekir Pakdemirli'nin ve TMO'nun oyun kuruculuğu ile bu sorunun üstesinden geleceğiz. 2017-18 sezonunda TMO 5 bin ton kuru üzüm alarak Türk üzüm üreticisinin ürününün 4 liradan 6-7 TL bandına taşınmasını sağladı, ülkemiz 100 milyon dolar daha fazla döviz elde etti. Bizim görevimiz ithalatçıların daha ucuza Türk üzümünü almasına aracılık etmek yerine Türk üreticisinin ürününün katma değerli ihracatına aracılık etmek."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.