İsmail Uğural

Tatlı yiyelim tatlı konuşalım

Bakınız 2008 yılında yine Yeni Asır Gazetesinde ne yazmışım... "Evet şimdi ilk vermek istediğim mesaj şu; Lütfen bu konuyu ciddiye alalım. Nedense, özellikle böylesi konulara magazin açısından yaklaşmayı pek seviyoruz. Ancak bu yöresel gıda ve yiyeceklerin aslında birer yerel zenginlik ve kırsal kalkınma unsuru olabileceğini hiç kaale almıyoruz.
Oysa bu kadar zengin bir mutfak kültürü ve çeşitliliğinin aynı zamanda bir 'mutfak ekonomisi' yaratabileceğini fark etmemiz gerekmiyor mu? Tabii kasdettiğim sürecin çok önemli bir boyutu da markalaşma olmalı. Yani söz konusu yöresel değerler standartlaşmalı ve kalite yönetimi ile birlikte önce yerel, daha sonra da uluslararası platforma taşınmalı diye düşünüyorum.
Bu süreçte mesleki eğitim kaçınılmaz biçimde devreye girecek, başarılı girişimcilere finans desteği yapılacak ve benzeri gelişmeler yerel ekonomileri hareketlendirecek. Ama ilk iş bu olayı ciddiye almak!"
YEME İÇME EKONOMİSİ
Peki bugün neredeyiz diye şöyle bir bakıyorum. Dile kolay aradan tam 11 yıl geçmiş. Bu süre içinde 'Yeme içme ekonomisi' olarak adlandırılan ve gıda sanayiinin 'Gastronomi' ile birlikte yükselen bir değeri haline gelen bu sektörde önemli gelişmeler olmuş ve Türkiye 'Mutfak Ekonomisi'nde çok mesafe almış. Şimdi sizlere yeni ve somut bir örnek vermek istiyorum. Önce basın bülteninden kısa bir alıntı yapalım;
"27-29 Eylül 2019 tarihleri arasında Kültürpark'ta düzenlenecek olan PASTART İZMİR- Uluslararası Pastacılık, Tatlıcılık, Şekercilik ve Unlu Mamuller Festivali'nin tanıtım toplantısı yapıldı. Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu Başkanı Aykut Yenice ve federasyona bağlı 60 oda başkanının birlikte gerçekleştirdiği basın toplantısında festivalin hedefleri açıklandı."
ÇÖZÜM ORTAKLARI
Bu arada hemen söyleyeyim. Bu önemli projeye biz de, TAGYAD (Tarım Yazarları ve Gazetecileri Derneği) olarak destek veriyoruz. Ayrıca TAŞPAKON (Türkiye Aşçılar ve Pastacılar Konfederasyonu) Başkanı Gökhan Tufan, üç gün sürecek festival kapsamında 20 ülkeden gelecek ve Türkiye'den katılacak pasta şeflerinin yarışacağını söylüyor. İzmir Tatlıcılar ve Pastacılar Odası Başkanı İhsan Esen, "Pastacılar, lokmacılar, boyozcular, gevrekçiler, şekerciler, dondurmacılar, börekçiler, gözlemeciler, hepimiz burada olacağız.
İnanıyoruz ki İzmir yeni bir marka değere kavuşacak" diyor. Yanı sıra gastronomi alanında tanınmış araştırmacı yazar Nejat Yentürk ve Anadolu Otizm Vakfı Kurucu Başkanı Nüvit Uyar da çözüm ortakları arasında yer alıyor. Aykut Yenice ise 1 milyon ziyaretçi hedeflediklerini vurgularken, "Türk mutfağı yeni ihracat markası olmalı" diye konuşuyor. PASTART İZMİR, neden bir ihracat markası olmasın?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.