• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
SEDA KAYA GÜLER

Türk kadını girişimciliğe hazır

Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 02.04.2012, 00:00
Dünyanın önde gelen doğrudan satış firmalarından biri olan Amway, Avrupa'da bir "girişimcilik" araştırması yapmış ve girişimciliğe olumlu bakma ve kendi işini kurma konusunda Türk ve İsviçreli kadınların başı çektiğini saptamış.
Araştırmaya göre Avrupa'da ve Türkiye'de girişimcilik giderek artıyor. Genel olarak kadınların yüzde 39'u olumlu bakıyor. Bu oran Türkiye'de yüzde 41'lerde.
Türk kadını çalışmak istiyor, bu konuda cesareti de var, kendine güveniyor ama gel gelelim çevre onu bu konuda teşvik etmiyor. Özellikle yakın çevre, koca ve aile, kadının evde oturup, öncelikle asli görevini yerine getirmesini söylüyor. Bu yüzden Amway gibi şirketlerin başlattığı doğrudan satış kadınlar arasında ilgi görüyor.

SERBEST GİRİŞİMCİ

Böylece kadınlar sermayeye ihtiyaç duymuyor, bir riske girmiyor, oturduğu yerden veya yakın çevresini dolaşarak para kazanmanın yolunu bulmuş oluyor. Bu araştırmanın sonuçlarını paylaşmak için düzenlediği toplantıda Amway Avrupa Dış İlişkiler Bölge Müdürü Candan Çorbacıoğlu ile bu konuları konuştuk.
Ev ve iş hayatını dengelemeye imkan verdiği için kadınlar bu tür serbest girişimciliği "aile dostu iş" olarak görüyor ve benimsiyorlar. Kadınların yüzde 71'i, bu konuya önem veriyor. Candan Çorbacıoğlu'na göre Türk kadınları da girişimcilik hayallerini böylece gerçekleştirmiş oluyorlar.
2011 yılında yapılan verilere göre, Türkiye'nin her ilinde Amway serbest girişimcisi var. Ve bunların sayısı 182 bine ulaşmış durumda. Bunların yüzde 70'ini de kadınlar oluşturuyor.

EN ÇOK İSTANBUL'DA

En çok serbest girişimci İstanbul'da. Sayıları 45 bin civarında.. İstanbul'u, 18 bin kişiyle Ankara, 10 bin kişiyle de İzmir izliyor. Bursa, Antalya, Kocaeli, Adana, İçel, Konya ve Hatay da ilk 10'da yer alan iller.
Ürün yelpazesi geniş olunca serbest girişimcilerin işi de kolaylaşıyor. Kozmetik, cilt bakım ürünlerinin yanı sıra, dünyanın en ok satan vitamin ve beslenme destekleri, eve bakım ve çamaşır bakım öürünleri, mutfak ve cam tamizlik ürünleri, ev teknolojisi ve kişisel bakım olmak üzere 500'den fazla ürünü var. Girişimciler kataloglar vasıtasıyla bu ürünleri satıyor ve siparişler internet aracılığıyla İzmir'deki Dağıtım merkezi'nden alıcıya ulaşıyor. Girişimciler sitedeki sanal ofislerinden işlerini görebiliyorlar. Çorbacıoğlu merkezin İzmir'de olduğunu ve bundan son derece memnun olduklarını söylüyor.


Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
SON DAKİKA