Seda Kaya Güler

Singapur nasıl başardı?

OECD tarafından üç yılda bir yapılan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) sonuçları açıklandı ve maalesef sonuçlar bizim açımızdan hiç de iç açıcı değil. 72 ülkeden 15 yaş düzeyinde 540 bin öğrencinin katıldığı programda geçmiş yıllara oranla büyük puan kaybettik.
Türkiye'den 187 okuldan 5 bin 895 öğrencinin katıldığı PISA'da önemli sıra kayıpları yaşandı. 2012'de matematikte 448 puanla 44'üncü olurken, 2015'te 420 ile 49'unculuğa geriledik. Fen bilimleri ve okumada da 9 sıra düştü notumuz.
PISA 2012'de 463 puanla 43'üncü sırada yer alırken, 2015'te 425 ile 52'nci olduk.
Okumada ise 2012'de 475 puanla yakalanan 41'incilik kaybedildi, 428 puan ancak 50'nciliğe yetti. Bazı alanlarda Arnavutluk ve Moldova gibi ülkelerin arkasında temsil edildik.
Her zaman olduğu gibi kızlar erkeklere oranla daha başarılı çıktı. Fen bilimlerinde Türkiye'de düşük performans gösteren kızların oranı yüzde 42.9 iken, erkeklerde yüzde 46'ya çıktı. Okumada da kızların başarısı arttı. Bu alanda erkeklerin yüzde 46.1'i, kızlarınsa yüzde 33.9'u düşük performans sınırında kaldı. Matematikte ise tablo tersine döndü.
Kızların yüzde 55.8'i düşük performans barajını aşamazken erkeklerde oran yüzde 49.3'e geriledi.
Türkiye neredeyse sonuncu olurken Singapur, üç alanda en yüksek ortalamaları aldı.
OECD eğitim direktörü Andreas Schleicher, Singapur'un "sadece iyi sonuçlar almadığını, daha da ileriye gittiğini" belirtti. Matematik ve fen alanında dünyanın bir numarası olan Singapur, bu sonuçlarla birlikte Avrupa, Kuzey ve Güney Amerika'daki okul sistemlerini geride bırakarak yine birinciliğe yerleşti.
SİNGAPUR NE YAPTI?
Peki, Singapur neden eğitimde bu kadar başarılı? Singapur bağımsızlığını 1965 yılında kazandı. Üstelik o sırada yoksul, kalifiye olmayan ve büyük çoğunluğu okuma yazma bilmeyen bir iş gücüne sahipti Singapur. Bu küçük Asya ülkesi, ekonomisini ve yaşam standartlarını iyileştirmenin yolu olarak gördüğü eğitime tüm gücüyle odaklandı. Nanyang Teknik Üniversitesi'nden Profesör Sing Kong Lee, en önemli faktörün standart eğitimin olduğunu belirtiyor.
Prof. Lee, "Singapur, öğretmenliğin prestijini ve konumunu artırmak ve en başarılı mezunları öğretmenliğe çekerek nitelikli bir eğitmen gücü oluşturmak için ciddi bir yatırım yaptı" diyor. Singapur'da öğretmenler, büyük oranda merkezileşmiş bir sistem içindeki en başarılı yüzde beş mezun arasından seçiliyor.
Öğretmenlerin hepsi Milli Eğitim Enstitüsü'nde eğitim görüyor. Prof. Lee bu şekilde öğretmen kalitesinin garantilendiğini ve bütün yeni öğretmenlerin kendilerine güvenerek sınıflarına girdiklerini söylüyor. Prof. Lee ayrıca, eğitimin bir eko sistem olduğunu ve sadece bir parçanın ayrı tutulamayacağını belirtiyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.