Yunus Karakaya

Kadınlar kendini değerli hissediyor mu?

"Kadınlar kendini değerli hissediyor mu?" siz ne dersiniz sevgili okuyucularım. Bir detarjan firması Türkiye genelinde 12 ilde gerçekleştirdiği araştırmayla kadınları yakından anlamayı, onların hayatlarında, mutlu ve değerli hissettikleri anları tanımlamayı amaçlayan bir çalışma yaptırmış.
Türkiye genelinde gerçekleştirilen araştırma; kadının evdeki sorumluluğu gerçekten çok fazla olduğunu ortaya koymuş. Araştırmaya göre, kadın en çok evi temizleme, yemek yapma ve çocuğun bakımı hususunda üzerine sorumluluk alıyor. Bu oran yüzde 77... İster ev hanımı ister çalışan kadın olsun, kadınlar en çok emeği ev işlerine harcıyorlar.
Yapılan araştırmada, kadınların kendilerini değerli hissetmeleri konusunda çalışan kadın ve ev hanımın bakış açılarının değişiklik gösterdiği dikkat çekti.
Ev hanımlarının yüzde 67'si gündelik yaşantısında kendini değerli hissederken, çalışan kadınlarda bu oran yüzde 75...
Ev hanımlarının kendini değerli hissetmesi için eşten, çocuktan takdir görme gibi dışa bağımlı nedenler söz konusuyken, çalışan kadın kattığı değerin iş ortamında farkında olduğu için, ailesinin onayına ve takdirine daha az ihtiyaç duyuyor.
Ev hanımında takdir, "eline sağlık" cümlesini duyma isteği yüzde 79 ile en başlardayken, çalışan kadınlarda önem sırasında ilk 3 maddede bile yer almıyor.
Araştırmada "Eve değer katma" konusunda kadınlar, erkeklerden daha fedakar olduğunu düşünüyor. Ev hanımları için değer katmak, ev hayatının sürdürülmesi için gerekli günlük işleri çağrıştırıyor. Kadınlar, ev hayatına daha çok emek veriyor ve fedakarlık yapıyor, dolayısıyla hem yaptığı her şeye erkekten daha fazla değer kattığına inanıyor, hem de ailenin ve evin tüm sorumluluğunu üzerinde hissediyor.
"Kadın istihdamı artarsa üretim ve ekonomi canlanır"
Erkunt Traktör Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep Erkunt Armağan, iş hayatında kadın işgücünün artırılmasının, üretim ve ekonomi için büyük önem taşıdığını söyledi.
Şirket personelinin, beyaz ve mavi yakalı olmak üzere yüzde 25'inin kadınlardan oluştuğu bilgisini de veren Armağan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Otomotiv sektöründe pek benzerine rastlanmayan bir durum bu. Şu anda sevinerek söyleyebilirim ki; sektörde kadın işe alımları konusunda olumlu gelişmeler var.
Benim gönlümden geçen ise bu rakamın yüzde 50 seviyesinde olması. Ülkemizdeki nüfus yapısına çok uygun bir orandan bahsediyorum.
Ama esas üzerinde durulması gereken ülkemizde kadın istihdamını arttırmak için oluşturulmuş ama fiiliyatta kadın istihdamının önüne geçen kanun maddeleri. Bunun için hem Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'nın, hem de Çalışma Bakanlığı'nın bir kez daha titizlikle bu yasal düzenlemeleri gözden geçirmesi ve gerekli düzeltmeleri yapması gerektiğini düşünüyorum."
Salihli TSO geleneğini sürdürdü
Salihli Ticaret ve Sanayi Odası, yıllardır sürdürdüğü iftar yemeği dağıtma geleneğini bu yıl da 5 ayrı merkezde sürdürdü. Salihli'nin Kırveli Mahallesi, Razlı ve Keli mahallelerinin yanı sıra sorumluluk sınırları içinde bulunan Selendi ve Kula da yemek dağıttı. İftar yemeklerinin dağıtımıyla her gün yakından ilgilenen benim doğup büyüdüğüm yer olan Keli Mahallesi muhtarı Recep Avcı, iftar yemeğini düzenleyen Salihli Ticaret ve Sanayi Odası Yönetimi ve işadamlarına teşekkür etti.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.