Yunus Karakaya

Dolmuşçular tehlikenin farkında mı?

İzmir Minibüsçüler Esnaf Odası Yönetim Kurulu Başkanı'na bir soru sormak istiyorum, üyeleriniz yolcularının hayatını tehlikeye attıklarının farkındalar mı acaba?
Kentte bunaltıcı yaz sıcaklarının arttığı bu günlerde, şehir içi ulaşımda minibüsleri kullanan yolcuları klimayı çalıştırmak yerine açık kapıyla seyahat etmeye zorlamak hangi akla hizmettir kardeşim.
Salihli dönüşünde Bornova- Egekent hattında hizmet veren 35 M... plakalı dolmuşa bindim, yaşadıklarım ve gördüklerim beni hayretler içerisinde bıraktı.
Sıcak havalardan dolayı kapıyı açık bırakarak seyreden dolmuş şoförü tehlikeye adeta davetiye çıkardı. Seyir halinde giden dolmuş şoförü, yolcuların serinlemesi ve aracını havalandırmak için dolmuşun kapısını açık bırakarak olası kazaya zemin hazırladığının farkında değil mi acaba?
Tabii dolmuşun kapısı araç seyrederken açık olduğundan, yolcuların ne kadar güvenli olduğu da tartışılır.
Vatandaşın en fazla yüz yüze geldiği dolmuşçu esnafı vatandaşın hayatını tehlikeye atıyor.
Bu arada geçtiğimiz yıl İzmir'de, yolculardan gelen şikayetler üzerine yapılan denetimlerde, sıcak yaz günlerinde klimalarını çalıştırmayan 30 minibüs şoförüne 208'er lira para cezası kesildiğini bir kez daha hatırlatmakta fayda görüyorum.
MÜFED Başkanı uyarıyor
Müteahhitler Federasyonu Başkanı (MÜFED) ve İnşaat Mühendisi Necip Nasır, son dönemde Marmara ve Ege Denizi'nde yaşanan fay hareketlerinin ülkemizin deprem bölgesinde olduğu gerçeğini bir kez daha hatırlattığını söyledi.
Nasır, birinci derecede deprem kuşağı içinde yer alan ve yüzde 85'e yakın kentsel dönüşüme ihtiyaç duyan İzmir'de olası büyük bir deprem öncesinde yapı stokunun güçlendirilmesi ve yenilenmesi gerektiğine dikkat çekti.
Doğru planlama yapılamadığı için İzmir'de yeni arsa üretilemediğinin de altını çizen Necip Nasır, bunun da müteahhitleri kentsel dönüşüm adı altında yık-yap sistemine yönlendirdiğini, ancak bunun kentsel dönüşüm değil, bina yenileme olduğunu dile getirdi.
Demirci kirazı tescillendi
Cinsi kirazların rengi, aroması, iriliği ve kendine has lezzeti ve yola dayanıklılığı gibi özellikleri sayesinde ihracatçı firmalar tarafından tercih edilen Demirci kirazı, patent aldı. İlçe ekonomisinin en önemli ürünlerinden biri olan kiraz için Demirci Ziraat Odası tarafından Türk Patent Enstitüsü'ne yapılan başvuru kabul edildi ve Demirci kirazı, 'Demirci 0900 Kirazı' adıyla markalaşmış oldu.
Patent konusunda bilgi veren Demirci Ziraat Odası Başkanı Mehmet Karakaya, Demirci'deki kiraz üreticilerine müjdeli haberi verdi. Karakaya, yaptığı açıklamada, "Türk Patent Enstitüsü'nden beklediğimiz haber geldi.
Demirci kirazımızın ismi artık tescilli marka olarak pazarlarda yer alacak. Yıllardır Demirci'mizin kirazı farklı isimlerle adlandırılıp piyasaya sürülüyordu. Artık bu günler geride kaldı. Demirci 0900 Kirazı' Demirci Ziraat Odamızın uzun süren çalışmaları sonucunda artık kendi adını aldı.
Ülkemizde ve dünyada resmi olarak Demirci 0900 Kirazı olarak markalaşan isimi aldık. Bu sayede kirazımızın kalitesini ve lezzetinin farklılığını da tüm dünyaya göstermiş olacağız. Demirci'deki tüm kiraz üreticilerimize bu sevinçli haberi veriyor, hayırlı uğurlu olmasını diliyorum" dedi.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.