Zekeriya Mutlu

İnovasyon-Teknoloji-İEF

87. İzmir Enternasyonal Fuarı (İEF), bu yıl 7 - 16 Eylül tarihleri arasında düzenlenecektir. Partner ülke olarak Sırbistan, odak ülke olarak ise Hindistan'ın belirlendiği 87. İzmir Enternasyonal Fuarı'nın ana teması da "Teknoloji" olarak belirlenmiştir. "Eylülde Gel" sloganıyla İzmir başta olmak üzere, Türkiye'den ve dünyadan misafirlerini bekleyen Fuar'ın kent ekonomisine katkı sağlaması beklenmektedir.
Fuarla birlikte kente gelecek misafirlerin büyük ölçüde ihtiyaçlarını karşılamaya talip olan esnaf sanatkarlarımız şimdiden 87. İEF'nin heyecanını hissetmektedirler.

YENİLİKLERE UYUM SAĞLANIYOR

Ana teması 'Teknoloji' olarak belirlenen 87. İzmir Enternasyonal Fuarı'nı İzmir esnaf teşkilatının üyeleri de yakından takip edeceklerdir. Çünkü teknolojiyi takip etmek günün bir gereğidir. Esnaf ve sanatkar teşkilatı; 12. yüzyıldan günümüze kadar uzanan Ahilik felsefesi ile yoğrulan, toplumun hem sosyal hem de ekonomik hayatına önemli katkılar veren bir topluluktur. Varoluşu yüzlerce yıl öncesine dayanan yapının ve ilkelerin bugün hala ayakta durmasının en önemli sebebi, değişim-dönüşümlere ayak uydurabilme ve yeniye kısa sürede adapte olabilme yeteneğinden doğmaktadır.
Dolayısıyla teşkilatımız yenilik ve değişimleri önce anlamaya sonra uyum sağlamaya sonra da bizatihi yenilik üretmeye çabalayan bir düşünce yapısı ile hareket etmektedir.

İESOB'NİN REHBER ÇALIŞMALARI

Mevcut teknolojiler sürekli yenilenmekte, bu baş döndürücü hızdaki gelişmeler bazı yeni meslekleri ortaya çıkarmakta, bu arada bazı meslekler de tarihe karışmaktadır.
Sadece arz cephesinde değil tüketici cephesinde de dönüşümler yaşanmakta, tüketici alışkanlıkları ve beklentileri de değişmektedir.
Faaliyetlerinde eğitimlere ayrı bir önem veren İzmir Birliği bu çerçevede teknolojinin getirdiği yeniliklere üyelerinin kolay uyumunu sağlayacak ve esnaf sanatkar kesimine rehber olacak çalışmaları hayata geçirmeye özen göstermektedir. Bu yönde odalarının yaptığı faaliyetlere de destek vermektedir.
Hedefimiz; bilgi çağında esnaf sanatkarların bilgiyi kullanarak kendilerini, üretim ve hizmetlerini yenilemelerini, faaliyetlerinde inovasyonu ön planda tutarak, teknolojinin getirdiği acımasız koşullarda kendilerine yer bulmalarını ve refah seviyelerini artırmalarını sağlamaktır.

E-TİCARETİN PAYI YÜKSELİYOR

Bu noktada dünyada büyük rağbet gören e-ticaret, yani internet üzerinden alışveriş yapma kültürüne de değinmek gerekmektedir.
Küresel perakende e-ticaret hacmi 2016 yılı sonu itibariyle 1.6 trilyon dolar düzeyine ulaşmıştır. 2020 yılında ise işlem hacminin 3 trilyon dolar sınırına ulaşacağı öngörülmektedir. Eticaretin toplam ticaret içerisindeki payı 2012 yılında yüzde 4,2 seviyesindeyken son yıllarda bu oran yüzde 8,5 düzeyine yükselmiştir.
İnternetten yapılan kartlı ödeme işlemlerine bakıldığında;
2013 yılında 193 milyon e-ticaret işleminin gerçekleşmesi sonucunda 34 milyon lira düzeyinde işlem tutarı oluşurken; geçen yıl 386 milyon işlem sonucunda 98 milyon lira düzeyine ulaşılmıştır. Gelişen teknolojiye uyum sağlamak, değişen koşullar karşısında ayakta kalabilmek ve rekabet edebilir olmak amacıyla tüm işletmeler e-ticarete yönelmeli, internet üzerinden pazarlarını genişletmelidirler.
İşletmeler kendi yapılarında ya da dışarıdan alacakları hizmetlerle bu sistemi kurmalı ve iş yapış biçimlerini bu modele göre revize etmelidirler.
Öte yandan, elektronik ticaret yapan mekanizmalar da küçük ve orta ölçekli işletmelere uygun politikalar üretmelidir.
Kurulan sistemler bu işletmelerin kurumsal yapılarına uygun olmalı, kazan kazan ilkesi benimsenmeli, sadece satış odaklı değil, satış sonrası hizmetlerin geliştirildiği, kayıt ücretleri ile satış pay oranlarının makul olduğu yöntemler benimsenmelidir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.