• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
SEDA KAYA GÜLER

Koton'un hikayesi

Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 03.08.2011, 00:00
İnsanların hayatında kırılma noktaları çok önemli. Çeşitli kurumlar tarafından "yılın girişimcisi" seçilen Gülden Yıldız'ın hayatında da çok önemli kırılma noktaları var.
Gülden Yılmaz, kısa zamanda büyüyerek bir tekstil devine dönüşen Koton'un sahibi. 1998 yılında ilk kırılma noktasını yaşıyor.
O güne kadar eğitimci, bir okulda öğretmen, eşi de subay. Modayla pek bir ilgisi yok. Ama karı-koca hayatlarında bir değişiklik yapmak istiyorlar. Ellerinde de 4000 dolar sermayeleri var. Gülden Yılmaz, kendisi gibi öğretmen bir arkadaşıyla SG Giyim'i kurarak Kuzguncuk'da bir dükkan tutuyorlar. Burada ihracat fazlası ürünleri satmaya başlıyorlar. Başarısız olursak öğretmeliğe devam ederiz, düşüncesindeler.
Üç ay sonra 25 senede kazandıkları paradan iyi bir para kazandıklarını görünce risk alarak devam etmeye karar veriyorlar. Ama diğer ortak aradan çekiliyor. Gülden Yılmaz, bir girişimcinin hesaplı risk alması gerektiğini savunuyor. Doğru yerde ve doğru zamanda tabii.

KIRILMA NOKTALARI

Üç sene sonra yeniden bir dönüm noktasına geliyorlar. İşler iyi gidiyor ama büyümek lazım. Büyümek için de toptan ihracata girmek lazım. O arada karşılarına bir Avusturyalı çıkıyor ve sıkı pazarlık sonunda ona 7 bin parça mal gönderiyorlar. Derken ikinci mal talebi geliyor 10 bin adet.
Kuzguncuk'ta mağaza yerini Merter'deki büyük bir mağazaya bırakıyor. Kazandıkları parayla satın aldıkları ilk mülk. "Hayata pozitif bakmak çok önemli. Olumlu düşünürseniz olumlu şeyler oluyor." diyor. Giderek büyüyor Yılmaz çiftinin işleri. Atölye kurmaya başlıyorlar, kendi koleksiyonları hazırlıyorlar. Ve kısa zamanda 20 milyon dolarlık ihracat yapan bir şirkete dönüşüyorlar.
İş hayatında başarılı olmanın bir önemli kuralının da hedefe odaklanmak olduğunu söylüyor Gülden Yılmaz. O önemlerde mağazacılıkla kimsenin ilgilenmediğini gördük. Bu alana yöneldik ve kadınlarla konuşarak mağazadan ne istediklerini öğrenmeye çalıştık.

GLOBAL MARKA OLMAK

Bir kırıma noktası da geçtiğimiz aylarda kaybettiğimiz pazarlama uzmanı Arman Kırım'la tanışmaları. "Ondan çok şey öğrendik; müşteri ne demek, müşteriye odaklı hizmet vermek ne anlama geliyor, bilgiden yararlanmak." 400 metrekarelik dükkandan 10 mağazası olan bir şirkete dönüşüyor Koton 2000'li yılların başında. Bu da yetmiyor onlara, kimseye benzemeden büyümeyi hedefliyorlar. Kadınların bir mağazada çeşitlilik aradığını, fiyatın uygun olmasına önem verdiklerini görünce buna göre hareket ediyorlar. Bugün 24 ülkede 272 mağazaları var. Sadece Türkiye'de değil yurt dışında da Koton markasını, marka haline getirmek için uğraşıyorlar.
Gülden Yılmaz'la 10.000 Kadın girişimci projesi kapsamında verdiği seminer sırasında tanıştık. Girişimci kadınlarla kendi girişimcilik hikayesini paylaştı. Büyüyen girişimcinin bir önemli kuralı da aldığını vermek,yani sosyal sorumluluğa imza atmak. Bu konuda da henüz açıklamadığı büyük bir projeleri olduğunun altını çizdi.
Şimdiki hedefleri global bir marka olmak ilk büyük 500 şirket arasına girmek. İstemek, hayal etmek işin en önemli yanı.


Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
SON DAKİKA