Yaşlılar, çaba göstererek öğrendikleri yeni
bilgileri akılda daha iyi tutabiliyor.
Kanada'nın Toronto Üniversitesi'nden bilimadamlarının yaptığı araştırma,
yaşlıların deneme-yanılma yöntemiyle öğrendikleri yeni bilgileri, soru sorup
doğru cevap alarak öğrendiklerinden daha iyi akılda tutabildiklerini gösterdi.
"Psychology and Aging" (Psikoloji ve Yaşlanma) dergisinde yayımlanan
araştırmada bilimadamları, ilk kez deneme-yanılma yönteminin yaşlı beyinlerin,
gençlerinkinden daha iyi öğrenmesini sağladığını gösterdi.
Bilim camiasının, yaşlıların "hatasız" öğrenmesinden yana olduğunu
vurgulayan bilimadamlarından Andree-Ann Cyr, bu sonuçların hataların öğrenme
sürecinde olumlu rol oynayabileceğini gösterdiğine dikkati çekti.