Çanakkale'de balık tezgahlarında bolluk yaşanıyor

Çnakkale’de balıkçı tezgahlarında bolluk yaşanıyor. Boğazda avlanan lüferin kilosu 120, sardalyanın 30, istavrit ve hamsinin kilosu ise 40 liradan satılıyor. Palamudun tanesi ise 45 liradan satışa sunuluyor.

Çanakkale'de, 1 Eylül'de başlayan av sezonuyla birlikte balık halindeki tezgahlarında balık çeşitleri de bollaşmaya başladı. Balık halinde lüfer kilosu 120, sardalya 30, hamsi 40, istavrit 40, çipura 60, mezgit 70, levrek 70, tekir 60, karides 60 ve dil balığı 80 liradan satılıyor. Palamut ise Karadeniz ve Marmara'da az çıktığı için tanesi 45 liradan satışa sunuluyor. Balıkçılar, havaların soğuması sonrası palamudun bollaşmasıyla fiyatların düşeceğini belirtti.


Yeni av sezonunun bereketli geçtiğini belirten hal esnafından Tuncay Dinç, "Sezonla birlikte hamsi, istavrit, sardalya bollaştı. Şu anda Karadeniz hamsimiz ile lüferimiz bol. Palamut az miktarda çıkıyor. Sardalyamız ise yağlı ve ızgaralık dönemi. Sardalyanın bitmesiyle hamsi ve istavrit sezonu başlıyor. Palamut şu anda tezgahlarda az bulunuyor. Bunun sebebi de havaların sıcak gitmesidir. Az miktarda tezgahlarda yerini aldığı için de palamut biraz pahalı. Tanesi 45 liradan satılıyor. Havaların soğuması, palamut ve lüferin bollaşmasıyla bu balıkların fiyatları da düşecektir. Geçen yıl lüfer biraz pahalıydı ama bu yıl denizin padişahı olan lüferin bollaşması ve fiyatının düşmesiyle vatandaşımız ucuz balık yiyecek" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.