Denizli'de ihracatta yüzde 54'lük büyüme Denizli

Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (DETKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Memişoğlu, Denizli'den 1 Ocak-31 Mart 2010 tarihleri arasında yapılan ihracatın, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 54 arttığını bildirdi. Memişoğlu, düzenlediği basın toplantısında, Cumhuriyetin 100. yılında TİM ve Dış Ticaret Müsteşarlığının 500 milyar dolarlık ihracat hedefi bulunduğunu, kendilerinin de Denizli olarak 2023 için 15 milyar dolarlık hedef koyduklarını belirtti.
Bu konuda bir çalışma yürütüldüğünü kaydeden Memişoğlu, ''Şehrin dinamikleri de göz önüne alınarak, tekstilin yanında, gıda ihracatı olabilir. Mermer ihracatımız daha fantezi üretime dönebilir, bunlar düşünüldü. Ayrıca ev tekstili ve bunun yanında iç ve dış giyim ürünlerinin artması sağlanabilir. Teknik tekstile yöneliş var. Bunlara baktığımızda 2023'te 15 milyar dolar ihracat rakamının gerçekleşmemesi için bir sebep göremiyorum'' dedi.
Memişoğlu, Denizli havlusunu marka yapma yönünde çalışma yürüttüklerini belirterek şöyle konuştu: ''Ev tekstilinde marka olmak zor. Bu alanda marka yok dünyada. Biz Denizli'yi ev tekstilinde marka yapmak istiyoruz. Horoz gibi bir figürle Denizli yazısı çok güzel olabilir. Her platformu değerlendirmeye çalışacağız. Bisiklet turunda yarışmacılara üzerinde Denizli yazan havlu dağıtacağız.'' Memişoğlu, iki ay önceki basın toplantısında IMF ile anlaşmaya sıcak bakmadıklarını söylediğini hatırlatarak, şunları söyledi: ''Bugüne geldiğimizde artık gündemimizde IMF ile anlaşma diye bir konu yok. IMF ile anlaşılmasını düşünenler 'döviz şuraya çıkar, şöyle olur böyle olur' diye felaket senaryoları çiziyorlardı. Bakıyoruz IMF anlaşması olmamasına rağmen ne faizler fırladı, ne borsa düştü. Borsa malum rekorlar kırıyor. Demek ki IMF anlaşması olmayınca kıyamet kopmuyormuş. Kendi dinamiklerimizle bunu çözebiliyormuşuz. Umarım ki önümüzdeki günlerde bu istikrar devam eder.''
İLK ÜÇ AYDA 280 MİLYON DOLAR
Grafiklerle Denizlinin ihracat rakamlarını anlatan Memişoğlu, şu an sağlıklı bir büyüme görüldüğünü belirterek şu bilgileri verdi: ''Denizli'den 1 Ocak-31 Mart arasında yapılan ihracat bir önceki yıla göre toplam yüzde 54 arttı. Denizli ihracat yapan iller arasında, geçen ay olduğu gibi 8. sırada. 1 Ocak-31 Mart arasında birliğimizce kayda alınan ihracat rakamı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 31,46'lık artışla 280 milyon 451 bin 273 dolar olarak gerçekleşmiştir.'' Memişoğlu, Mart 2010 içinde kayda alınan tekstil ve konfeksiyon ihracat kayıt rakamının, 87 milyon 394 bin 135 dolar olduğunu, burada da 2009'un aynı ayına göre yüzde 31,16'lık bir artış sağlandığını anlatarak şöyle devam etti: ''Ocak-Mart döneminde ilimiz tekstil ve konfeksiyon ihracatının üç ana kalemini oluşturan mamullerden bornoz sabahlık ihracatında yüzde 2,9'luk bir düşüş gözlenirken, havlu ihracatında 19,4'lük, çarşaf ve nevresim ihracatında ise yüzde 18,9'luk bir artış meydana gelmiştir.
Bu üç kalemin toplam ihracatımız içindeki payı yüzde 58,1'dir. Toplam ihracatımızın yaklaşık yüzde 81,29'unu oluşturan Avrupa Birliğine yapılan ihracat, 2010 yılında, geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 26,98 artarak 227 milyon 986 bin 151 dolar olarak gerçekleşmiştir. Ocak-Mart 2009/2010 dönemi karşılaştırmasında toplam 106 ülkeye ait ihracat rakamları incelendiğinde ilk üç sırayı alan ülkelerden Almanya'ya yönelik ihracatta yüzde 18,4'lük, İtalya'ya yapılan ihracatta yüzde 56,1'lik, Fransa'ya yapılan ihracatta da yüzde 6,2'lik bir artış meydana gelmiştir.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.