ENGİN UĞUR AĞIR
IKEA Türkiye yönetimi, beşinci yaşgünü kutlamasını geçtiğimiz salı günü İstanbul'da gerçekleştirdi. 9 Mayıs'a kadar İstanbul'daki Ümraniye, Bayrampaşa, İzmir ve Bursa'daki mağazalarında müşterilerine özel kampanya sunacak olan mağaza, beşinci mağazasını da önümüzdeki yıl Ankara Mamak'ta açacak. IKEA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Özsüer, Yürütme Kurulu Üyesi Fuat Atalay, Perakende Direktörü John Kersten ve Pazarlama Direktörü Senem Çakır'ın ev sahipliğinde Ümraniye mağazasında gerçekleştirilen toplantıda, IKEA'nın 5'inci yıl kutlamaları kapsamında düzenlenecek kampanyaların detayları anlatıldı, daha sonra da beşinci yıl pastası kesildi.
5 YILDA
IKEA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Özsüer konuşmasında, Türkiye'de katalog kültürünü geliştirdiklerini, 5 yıl içerisinde 16 milyon 300 bin kataloğun adreslere ulaştırıldığını söyedi. Beşinci mağazalarını 2011'de Anakara Mamak'ta açacaklarını kaydeden Özsüer, mağazalarını yılda 10 milyon kişinin ziyaret ettiğini, 350 milyon dolarlık da dışsatım gerçekleştirdiklerini belirtti. İkinci 5 yıllık hedeflerinin daha kuvvetli olacağını kaydeden Özsüer, İzmir'e ikinci bir mağaza düşündüklerini, buna zaman içerisinde karar vereceklerini ifade etti. 5 yılda 1300 kişiye istihdam sağladıklarını, Ankara mağazası ile bu sayının 1700'e ulaşacağını ifade eden Özsüer, amaçlarının daha çok mağaza açarak çalışan kişi sayısını artırmak olduğunu kaydetti.
SÜRPRİZ FİYATLAR
IKEA Türkiye Perakende Direktörü John Kersten de konuşmasında, IKEA'nın 5 yılda Türk tüketicisine katalog alışkanlığını kazandırdığını belirtti.
Bugün sona erecek kampanya ile ilgili bilgi veren IKEA Pazarlama Direktörü Senem Çakır ise, mağazalarında 8 bin 500'den fazla ürün çeşidi bulunduğunu, müşterilerine 12 taksit ve 5 ay ekstre erteleme fırsatı sunduklarını, 5, 55 ve 555 TL'lik indirimli ürünlerin dışında sürpriz fiyatların bugün de dahil müşterilere sunulacağını dile getirdi.
Evler için gerekli tüm ihtiyaçlar tek çatı altında
IKEA Türkiye Perakende Direktörü John Kersten, IKEA'nın 5 yılda Türk tüketicisinin dekorasyon ve alışveriş alışkanlıklarında gözlemledikleri değişiklikleri anlattı. Türk halkına evleri için gerekli tüm ihtiyaçlarını tek çatı altında bulabilmeleri imkanını sunduklarını ifade eden Kersten, "Mağazalarımızda ziyaretçilerimize tek çatı altında hem evleri için gereken her türlü mobilya ve ev aksesuvarlarını bulabilecekleri hem de aileleriyle güzel bir gün geçirebilecekleri keyifli bir ortam sunma hedefi ile çalışıyoruz" dedi.
Kersten, hızla artan ve genç nüfusuyla öne çıkan Türkiye'de yaşam alanları için ayrılan metrekareler düşerken, IKEA'nın dar alanlar için sunduğu düşük fiyatlı farklı kombinasyonların tüketicileri memnun ettiği kadar, Türkiye'deki üreticileri de bu yönde üretim yapmaya yönlendirdiğine dikkat çekti.
