"Örnek kalkınma ajansı olarak hata yapmamalıyız"

İzmir Valisi ve İZKA Yönetim Kurulu Başkanı Cahit Kıraç, ilk kurulan ajanslardan biri olduklarını, kötü örnek olmamak için özen gösterdiklerini belirtti. Fırat Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Malatya Valisi Doç. Dr. Ulvi Saran, Yönetim Kurulu Üyeleri Elazığ Valisi Muammer Erol, Bingöl Valisi İrfan Balkanlıoğlu, Tunceli Valisi Mustafa Taşkesen, Malatya Belediye Başkanı Ahmet Çakır, Elazığ Belediye Başkanı Süleyman Selmanoğlu, Bingöl Belediye Başkanı Serdar Atalay, Elazığ İl Genel Meclisi Başkanı Aydın Kara, Tunceli İl Genel Meclisi Başkanı Serdar Erdoğan, Elazığ Sanayi ve Ticaret Odası Başkanı Ali Şekerdağ, Tunceli Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Yusuf Cengiz ile Genel Sekreter Fethi Altınyuva, İZKA'yı ziyaret etti.
Ajansta düzenlenen toplantıda konuşan Vali Kıraç, Elazığ, Malatya ve Tunceli ile İzmir arasındaki bağın kardeşlik ilişkisi yaratacağına inandığını söyledi. Vali Kıraç, küreselleşme ile birlikte kamu yönetimi alanında birçok değişimin meydana geldiğini, kalkınma ajanslarının da yeni bir örgütlenme modeli olarak ön plana çıktığını dile getirerek, şunları söyledi: ''Bugüne kadar gelen kalkınma anlayışıyla bölgeler arası eşitsizlik sorununun tek bir kurum tarafından çözülmesinin mümkün olmadığı görülmüştür. Şu ana kadar GAP dışında bölgeler arası dengesizliği ortadan kaldıracak ve başarılı noktaya gelmiş planın olmadığını söyleyebiliriz. Yerel aktörlerle merkezi idarenin bağı, yerel aktörlerin yönlendirilmesi ve finans desteği olmalıdır. Ancak kalkınma ajanslarını özgün ve yerel ağırlığı olan bir model olarak yürütemezsek, merkezi idarenin taşra teşkilatı gibi düşünürsek, il planlama müdürünün yaptığı işi yapar hale geliriz.''
KORUYARAK GELİŞEN, ÜRETEREK BÜYÜYEN...
Konuşmasında İZKA'nın yürüttüğü mali destek programları, yatırım destek ofisi çalışmaları ve marka kent projesi ile ilgili bilgi veren Kıraç, İZKA'nın hazırladığı bölgesel gelişme planının geçen hafta Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) tarafından onaylandığını da söyledi. Planın vizyonunun ''Koruyarak gelişen, üreterek büyüyen yenilikçi bir İzmir'' olduğunu anlatan Kıraç, bu sayede verimlilik ve kapasite artışı ile rekabet edilebilirliğin artırılmasını, doğal ve kültürel varlıkların korunmasını, yaşam kalitesinin artırılmasını sağlamayı amaçladıklarını dile getirdi.
Ajansların esnek yapıları ve bölgeye özgü stratejileri ile kalkınmaya büyük katkı sağlayacağını vurgulayan Kıraç, İZKA'nın da ilk kurulan ajanslardan biri olduğunu hatırlatarak, ''Kurucu bir kalkınma ajansı olarak diğer bir görevimiz de, diğer kalkınma ajanslarının kuruluş çalışmalarında örnek alınacak ajans olduğumuzu unutmamak. Örnek kalkınma ajansı olarak hata yapmamak, kötü örnek olmamak için özen gösteriyoruz'' diye konuştu. Malatya Valisi ve Fırat Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Doç. Dr. Ulvi Saran ise İzmir'in tarihi, sosyal derinliği ve geniş ticari potansiyeli ile tek başına bir havza olduğunu belirterek ''İZKA bizler için çok önemli bir model olacak'' dedi. Saran, tarım ve hayvancılık yönünden özel önem taşıyan bölgelerinde bu potansiyeli ajans kanalıyla geliştirmek istediklerini kaydetti.
Toplantıda İZKA Genel Sekreteri Ergüder Can, İZKA'nın faaliyetleri ile ilgili bir sunum yaparak konukların sorularını yanıtladı. Fırat Kalkınma Ajansı üyeleri daha sonra İzmir Valisi Cahit Kıraç'ı makamında ziyaret etti. Heyetin İZKA destekleriyle hayata geçirilen Nar Taneleri Engelli Akşam Bakımevi ve İl Özel İdaresi Dezavantajlı Çocuklar için Koruyucu Diş Hekimliği Projesi ile Eren Balata ve Çinkanlar Dönüşüm Tesisi'ni ziyaret ederek incelemelerde bulunacağı belirtildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.