Tariş'in incir ve üzümünü pazarlayan Tariş Ayma şirketi ile Türkiye'nin köklü baklava firmalarından Güllüoğlu, mağazalarını ortak kullanmak üzere anlaşma imzaladı
SİNAN DOĞAN (HABER MERKEZİ)
![]() (Soldan) Ayma Genel Müdürü Ruhkan Alkan ve Ayma Yönetim Kurulu Başkanı İrfan Karahan |
Tariş'in birliklerinin ürettiği ürünleri Türkiye genelinde pazarlayan Tariş Ayma ile Türkiye'nin en köklü baklava firmalarından Güllüoğlu, Türkiye genelinde birlikte pazarlama yapmak için anlaşma imzaladı. Anlaşmaya göre Güllüoğlu'nun baklava, reçel ve helva başta olmak üzere çok sayıdaki ürünü Tariş Ayma'nın 30'u aşkın mağazasında satılacak. Tariş'in ürettiği üzüm ve incire dayalı ürünler de Güllüoğlu'nun mağazalarında yer alacak.
Tariş Ayma Genel Müdürü Ruhkan Alkan, Tariş Pamuk, Üzüm ve İncir Birlikleri'nin ürünlerini pazarlamak üzere kurulan Tariş Ayma'nın Güllüoğlu ile büyük bir işbirliğine imza attığını açıkladı. Tariş gibi köklü bir kurum olan Güllüoğlu'nun kendilerini arayıp bulduğunu ifade eden Alkan, "Biz de getirdikleri öneriyi inceledik. Bayi ve mağaza yapımız itibariyle bu konsept ile daha da güçleneceğimize karar verdik" dedi.
ORGANİK KÖŞE
Güllüoğlu'nun Türkiye genelinde ciddi bir satış ağı olduğunu, yurtdışında da mağazaları bulunduğunu dile getiren Alkan, "Sadece İstanbul'da 30 mağazaları var. Özellikle İzmir ve Ege'ye bizimle girmek istediklerini ifade ettiler. Ortak bir mağaza yapısı kurmak için anlaşma imzaladık. İlk etapta Aydın'daki 400 metrekarelik mağazamızda işbirliğinin ilk modelini hayata geçireceğiz. Kendi mağazalarımızda Güllüoğlu ürünleri satıldığı gibi, Tariş'in inciri, üzümü de Güllüoğlu mağazalarında yer alacak" diye konuştu.
İki tarafın da kazanacağı işbirliğini sadece pazarlama alanında değil yeni ürün geliştirme yönünde de kullanmak istediklerine işaret eden Alkan, "Güllüoğlu sadece baklava üretmiyor. Reçel, helva gibi ürünler de üretiyor. Birlikte ürün geliştirmek istiyoruz. Baklavayla üzümü, inciri, belki üzümle helvayı bir araya getirmek gibi çalışmalar yapmayı planlıyoruz. Bu işbirliği Tariş'in birlikleri için de yeni ürün ve satış fırsatı getirecek" açıklamasında bulundu.
60 BİN NOKTALIK AĞ
Ayma'nın ülke genelinde 60 bin noktaya hitap eden bir ağı olduğunu dile getiren Alkan, 40'e yakın bayileri bulunduğunu, ulusal zincirlere mal verdiklerini sözlerine ekledi. 2011'de mağaza sayısını artırmak istediklerini açıklayan Alkan, şunları kaydetti: "Yeni franchise vereceğiz. Yıl sonunda 25-30 mağaza seviyesine çıkmayı hedefliyoruz. Diyarbakır, Van gibi şehirlerde mağaza açıp Ege ürünlerini o bölgeye ulaştırmayı istiyoruz."
Alkan, her mağazada organik ürünlerle ilgili bir köşe de oluşturmak istediklerini ifade etti.
'İncir bulmada sıkıntı yaşadık'
Tariş Ayma Yönetim Kurulu Başkanı İrfan Karahan, yarın olağanüstü genel kurul yapacaklarını açıkladı. Karahan, "2011'e çok hızlı giriyoruz. Son derece önemli atılımlar yapacağız. Ancak ürün tedarikinde sıkıntı yaşıyoruz. Özellikle Tariş İncir Birliği'nin ürettiği incir ürünleri ile kolonya tedarikinde sorun var. Geçen yıla göre yüzde 60 daha az ürün alabiliyoruz. Bizim görevimiz Tariş'in kaliteli ürününü zamanında raflara ve tüketiciye ulaştırmak" dedi.
Genel kurulda bu sorunu çözmeyi hedeflediklerini vurgulayan Karahan, şöyle konuştu: "Ortaklarımızdan destek almak istiyoruz. Birlikleri dışlamak gibi bir niyetimiz yok. Ancak ürün tedarik edemediğimiz durumda bazı malları dışarıdan temin etme yönüne gitmek zorundayız. Bu sorunu genel kurulda birliklerin temsilcileri çözecek."

