Japonya'ya balık ihracatı geriledi


Türkiye'den 6 firmanın Akdeniz'de avlanarak Ege'deki çiftliklerde besleyip ihraç ettiği orkinosta tüketim azaldı

Japonların ünlü yiyeceği suşinin tüketimi, kriz döneminde azalınca Türkiye'nin bu ülkeye yaptığı orkinos ihracatı da azaldı. Türkiye'den yüksek ihracat yapan firmalar arasında yer alan Akua Grup'un Yönetim Kurulu Üyesi Nedim Ambar, 2011 yılı için siparişlerin tekrar artmaya başlamasının sevindirici olduğunu söyledi. Her yıl Mayıs ayında Uluslararası Atlantik Orkinoslarını Koruma Komisyonu'nun (ICCAT) verdiği ülke kotaları kapsamında Akdeniz'de mavi yüzgeçli orkinos avına çıkan gemiler, göç halindeki balıkları avlayarak çoğunluğu Ege Denizi'nde yer alan çiftliklerde büyütüyor. Belli bir büyüklüğe gelen balıklar, Ege'ye gelen Japon gemilerine satılıyor. Gemilerde suşi yapımına hazır hale getirilmesi için işlenen ürünler, Japonya'da suşi restoranlarına satış yapıyor.
KRİZ KAYNAKLI
Nedim Ambar, orkinosta son üç yıldır kriz kaynaklı pazar daralması yaşandığını kaydetti. 2008'de yüz milyon doların üzerinde ihracatın yapıldığı orkinosta 2009'da ihracatın 67 milyon dolara, bu yıl da 20 milyon dolara kadar gerilediğini ifade eden Ambar, Japonların krizde pahalı olan Akdeniz orkinoslarını tercih etmediğini ifade etti. Ambar, Japonya'nın geçen yıl ön ödemesini yaptığı balıkları dahi almadığını, bunun bazı çiftlikleri zor duruma düşürdüğünü bildirdi. Ambar, krizin etkilerinin ortadan kalkmaya başlamasıyla bugünlerde piyasanın tekrar hareketlendiğini kaydederek, "Son üç yılda düşen sipariş ve fiyatlar nedeniyle sıkıntı yaşadık, bu yıl gelen siparişlerden memnunuz" dedi. Ambar, geçen yıl yüzde 30 düşen fiyatların son aylarda yüzde 10 kadar yükseldiğini belirtti. Türkiye 2008'de 5 bin 200 ton orkinos ihraç ettiği Japonya'ya 2010'da 1.256 ton balık satabildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.