Bayraktar Otomotiv İzmir Şube Müdürü Sümer, "3 farklı donanım seçeneği olan C5 59 bin 200 TL'den başlayan fiyatlarla tüketiciye sunuluyor" dedi
2008 yılının başında gerçekleştirilen lansmanından sonra, bugüne kadar geçen sürede başarılı satış adetlerine ulaşan ve kendi segmentinde 2010 yılının ilk 9 ayında 3'üncü sırada bulunan Citroen C5, estetik ve teknolojik yenilikleri bir arada sunan yenilenmiş modeliyle yeniden vitrine çıktı.
MCP (otomatikleştirilmiş 6 ileri şanzıman) şanzımanlı e-Hdi mikro-hibrid teknolojisine sahip ilk Citroen araç olan C5'in ardından Şubat 2011'de satışa sunulacak olan yeni C4'te de bu motor kullanılacak. C5 serisinde, 1.6 litre dizel ve benzinli, 2.0 litre dizel motor seçenekleri düz, otomatik ve MCP şanzımanlarla birlikte sunuluyor.
ÇARPICI KİŞİLİK
Bayraktar Otomotiv İzmir Şube Müdürü Can Sümer "C5'in karakterine dokunulmadan yapılan estetik değişikliklerle araç yollarda hemen kendini gösteren, daha çarpıcı bir kişilik kazandı" dedi.
Citroen C5'in ön farlarının hemen altına yerleştirilen LED gündüz sürüş farlarının araca özgün bir form kazandırdığını dile getiren Can Sümer "Teknik açıdan da dikkat çeken iki önemli yenilik var. İlki, MCP ve partikül filtreli HDi 110 dizel motorla ikinci nesil Stop&Start sistemi donanımlı e-HDi micro-hybrid teknolojisi. Bu teknoloji sayesinde sürüş konforuna ek olarak daha düşük yakıt tüketimi, kirletici gaz ve CO2 emisyonlarında ciddi oranda azalma sağlandı. İkinci yenilik ise, 6 ileri tam otomatik şanzımana sahip 156 beygir benzinli turbo motor" dedi.
Citroen C5'in, tüketicileri serideki birçok modelde kullanılacak olan yeni e-HDi mikro-hibrid teknolojisiyle tanıştırdığna dikkat çeken Can Sümer "Bu teknoloji ilk etapta, partikül filtreli HDi 110 dizel motor, direksiyon altından elektronik olarak kumanda edilen MCP ve düşük yuvarlanma dirençli lastiklerle birlikte kullanılıyor. Micro-hybrid sisteminde ikinci nesil Stop&Start fonksiyonu bulunuyor. Bu fonksiyon için araca yüksek performanslı bir alternatörlü marş motoru, diğer bir deyişle çift fonksiyonlu alternatör yerleştirildi. İlk nesle göre yüzde 70 oranında artırılan güç 2.2 kw değerine yükseltildi ve elektronik güç ünitesi eklendi. MCP şanzımanına sahip bu sistemin bir dizel motorla birlikte kullanımı binek otomobiller dünyasında bir ilki teşkil ediyor" diye konuştu.
OLDUKÇA TUTUMLU
Tüm bu donanımlarla Citroen C5 e-HDi yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu alanlarında ciddi oranda düşük değerlere ulaştığını vurgulayan Sümer "Şehiriçi otoyol karma kullanımda yakıt tüketimi 100 kilometrede 4.6
litre dolayındayken aynı kullanım şartlarında CO2 emisyonu kilometrede 120 g seviyesinde. Şehiriçinde yakıt tüketimi ve CO2 emisyonunda yüzde 15'e varan oranda tasarruf sağlanabiliyor. Citroen C5 serisine 1.6 e-HDi MCP seçeneğinin yanı sıra ilk kez 1.6 litre 156 beygir benzinli motor seçeneği de ekleniyor. Performansı ile dikkat çeken turbo beslemeli bu motor 100 kilometreye 9.8 saniyede ulaşıyor. 6 ileri otomatik şanzımanla sunulan araç 100 kilometrede ortalama 7.3 litrelik yakıt tüketimi ile de oldukça tutumlu" diye konuştu.
Yenilenen C5, Confort, Dynamique ve Exclusive olmak üzere 3 farklı donanım seçeneği ile 59 bin 200 TL'den başlayan fiyatlarla tüketiciyle buluşuyor.
