
İzmir Ticaret Borsası'nın (İTB), tarım sektörünü korumak ve geliştirmek amacıyla 2007 yılında başlattığı, "Karaburun Sultaniye Üzüm Üretiminin Yeniden Canlandırılması" projesinde yetiştirilen üzümler, Karaburun Şenliği kapsamında düzenlenen yarışmada birinci oldu.
'MEMNUN ETTİ'
12-14 Ağustos tarihleri arasında yapılan Karaburun Şenliği kapsamında üzüm yarışması düzenlendi. Defne Koryürek, Nedim Atilla, Sabiha Tansuğ, Artun Ünsal, Muzaffer Tunçağ, İl Genel Meclis Üyesi Prof. Dr. Mustafa Ünsal, İlçe Tarım Müdürlüğü'nden Mansur Güneş ve sanat tarihçisi Fatih Aygüneş'den oluşan jüri, 13 üreticinin katıldığı yarışmada, Eğlenhoca köy muhtarlığı ve proje üreticisi Ahmet Çalık tarafından başvurusu yapılan Karaburun sultaniye üzümünü birinci olarak seçti.
İTB Yönetim Kurulu Başkanı Işınsu Kestelli, Karaburun Eğlenhoca köyünde unutulmaya yüz tutan Karaburun sultaniye cinsi üzümü, örnek bağ tesisi kurarak organik olarak üretmeyi ve üretilen üzüme pazar olanağı yaratmayı hedeflediklerini söyledi. Kestelli, "Karaburun sultaniye üzümünün Eğlenhoca ve çevre köylerde üretimini özendirerek yaygınlaştırılmasına, tanıtılmasına, pazarının geliştirilmesine önderlik etmek istedik. Dört yıldır büyük bir heyecanla, bölgenin tarımsal gelişimine ve kırsal kalkınmasına katkı sağlamak amacıyla sürdürdüğümüz projemizin böyle başarılarla taçlandırılması bizi memnun etti" diye konuştu.
Ege Üniversitesi destek verdi
Karaburun Eğlenhoca köyünde, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi ve Eğlenhoca köy tüzel kişiliği işbirliğiyle, Manisa Bağcılık Araştırma Enstitüsü'nden temin edilen tüplü fidanlar ve sağlanan teknik destekle 2007 yılında yaklaşık 2.5 dönümlük bağda projeye başlandı.
Bu süre içinde damlama sulama sistemi kurularak organik sertifikasyon çalışmalarına devam edildi. Ege Üniversitesi'nin desteğinde, bilimsel verilere dayanılarak; toprak işleme, dikim, bakım ve hasat uygulamalarının gerçekleştirilmesi, modern bağcılık tekniklerinin uygulanmasıyla yüksek verim ve kalitede Karaburun sultaniye cinsi üzüm üretildi. İTB, ilk hasattan sonra tanıtım ve pazarlamasına destek olmak için ürünün bir kısmını satın alıp dağıtımını sağladı.
