Uşaklı sanayici, zengin Çinlilere deri satacak
- Ekonomi
- 12.9.2011 19:48:31
Kentteki deri sanayicileri, kendi ülkesinin ürettiği ucuz malları istemeyen ve kaliteye önem veren Çinli elit sınıfı "hedef pazar" olarak belirledi
ALİ ARASLI (UŞAK)
Uşaklı dericiler, son dönemlerde ucuz mallar üreterek Türkiye ve Avrupa piyasasında sıkıntılara yol açan Çin'i "hedef pazar" olarak seçti. Çin'in 1.5 milyarın üzerinde nüfusu olduğunu hatırlatan Uşak Deri Sanayicileri Derneği Başkanı Akif Küplemez, "Çin'de ekonomi iyiye gidiyor. İster istemez zengin bir zümre oluştu. Sadece onları hedef pazar olarak belirleyip iş hacmimizi artıracağız" dedi.
MARKA TERCİHİ
Çin'in yanı sıra, Güney Kore, Singapur, Tayvan, Endonezya, Malezya gibi ülkelerin de çok dikkatli gözlemlenmesi gerektiğini belirten Küplemez, gözlerinin Uzakdoğu'da olacağını söyledi. Bu ülkelerde zengileşen kesimin tüketime ihtiyaç duyduğunu dile getiren Küplemez, "Sadece Çin'deki 250 milyona yakın insanın orta ve üstü gelir düzeyinde olduğu biliniyor. Bu rakam neredeyse bir Rusya, bir ABD nüfusu kadar var. Yani Uzakdoğu ülkelerindeki zengin sınıf çok ciddi bir pazar. Bu sınıfın tüketim alışkanlıkları arasında Türk malları çok prestijli ve değerli. Genellikle kendi ülkelerinde üretilen mallar yerine daha kaliteli ve ihraç malları tercih eden bu sınıf önümüzdeki 5-6 yılda deri sektörü hatta pekçok sektör için önemli bir pazar. Bunun için firmaların pozisyonlarını ayarlamaları, o bölge insanının ihtiyaçları doğrultusunda ürün üretmeleri ve pazarlama stratejileri geliştirmeleri şart.
Belli bir pazara sabitlenip kalmak doğru değil. Üretici her zaman arayışta olursa asla yıkılmaz" dedi.
Yılda 1 milyon TL harcıyorlar
Çin'deki zengin kesimle ilgili yapılan araştırmalar ilginç sonuçlar ortaya koyuyor. Zenginlerin yüzde 50'sinden fazlasının emlak, lüks saat ve elmas gibi lüks tüketim malzemelerine yılda yaklaşık 237 bin 105 lira harcadığı söyleniyor. Yıllık varlıkları 2 milyon 370 bin liranın üzerinde olan Çinliler yılda ortalama 1 milyon lirayı tüketime ayırıyor. Çin'deki bu gelişmeleri takip eden bir çok uluslararası şirket, buradaki varlıklı kesime özel üretim yapabiliyor. Son olarak Alman BMW sınırlı sayıda üretilen turuncu metalik M3 Tiger'ı Çinli lüks düşkünleri için tasarladı. Aynı şekilde Fransız çanta üreticisi Chloe, az sayıda yaptığı Marcie el çantasını sadece bu pazarda piyasaya çıkardı.