Uşaklı sanayici, zengin Çinlilere deri satacak


Kentteki deri sanayicileri, kendi ülkesinin ürettiği ucuz malları istemeyen ve kaliteye önem veren Çinli elit sınıfı "hedef pazar" olarak belirledi

ALİ ARASLI (UŞAK)
Uşaklı dericiler, son dönemlerde ucuz mallar üreterek Türkiye ve Avrupa piyasasında sıkıntılara yol açan Çin'i "hedef pazar" olarak seçti. Çin'in 1.5 milyarın üzerinde nüfusu olduğunu hatırlatan Uşak Deri Sanayicileri Derneği Başkanı Akif Küplemez, "Çin'de ekonomi iyiye gidiyor. İster istemez zengin bir zümre oluştu. Sadece onları hedef pazar olarak belirleyip iş hacmimizi artıracağız" dedi.
MARKA TERCİHİ
Dünyanın en büyük fason üretim merkezi olan Çin'de nüfusun yüzde 25'lik kısmı kendi ülkelerindeki mamullere ilgi duymuyor. Elit olarak nitelendirilen 900 bin kişi ise aldığı ürünlerde hep Avrupa ülkeleri ve Türkiye'yi arıyor. Türk mallarının kalitesini bilen Çinli zenginler, şimdiden birçok sektörün hedef pazarı haline geldi. Lüks çanta, otomobil, kıyafet ve cep telefonu gibi tüketim malzemelerinde markaya önem veren Çinli zenginler, deriden üretilen mont, kaban, çeket ve pantolonlara da ilgi duyuyor. 'Made in China' yazan ürünleri istemeyen Çinlileri yeni bir hedef pazar olarak gördüklerini belirten Uşak Deri Sanayicileri Derneği Başkanı Akif Küplemez, ihracatın Rusya ve Avrupa'dan çok bu ülkeye yapılacağını ifade etti.
Çin'in yanı sıra, Güney Kore, Singapur, Tayvan, Endonezya, Malezya gibi ülkelerin de çok dikkatli gözlemlenmesi gerektiğini belirten Küplemez, gözlerinin Uzakdoğu'da olacağını söyledi. Bu ülkelerde zengileşen kesimin tüketime ihtiyaç duyduğunu dile getiren Küplemez, "Sadece Çin'deki 250 milyona yakın insanın orta ve üstü gelir düzeyinde olduğu biliniyor. Bu rakam neredeyse bir Rusya, bir ABD nüfusu kadar var. Yani Uzakdoğu ülkelerindeki zengin sınıf çok ciddi bir pazar. Bu sınıfın tüketim alışkanlıkları arasında Türk malları çok prestijli ve değerli. Genellikle kendi ülkelerinde üretilen mallar yerine daha kaliteli ve ihraç malları tercih eden bu sınıf önümüzdeki 5-6 yılda deri sektörü hatta pekçok sektör için önemli bir pazar. Bunun için firmaların pozisyonlarını ayarlamaları, o bölge insanının ihtiyaçları doğrultusunda ürün üretmeleri ve pazarlama stratejileri geliştirmeleri şart.
Belli bir pazara sabitlenip kalmak doğru değil. Üretici her zaman arayışta olursa asla yıkılmaz" dedi.

Yılda 1 milyon TL harcıyorlar

Çin'deki zengin kesimle ilgili yapılan araştırmalar ilginç sonuçlar ortaya koyuyor. Zenginlerin yüzde 50'sinden fazlasının emlak, lüks saat ve elmas gibi lüks tüketim malzemelerine yılda yaklaşık 237 bin 105 lira harcadığı söyleniyor. Yıllık varlıkları 2 milyon 370 bin liranın üzerinde olan Çinliler yılda ortalama 1 milyon lirayı tüketime ayırıyor. Çin'deki bu gelişmeleri takip eden bir çok uluslararası şirket, buradaki varlıklı kesime özel üretim yapabiliyor. Son olarak Alman BMW sınırlı sayıda üretilen turuncu metalik M3 Tiger'ı Çinli lüks düşkünleri için tasarladı. Aynı şekilde Fransız çanta üreticisi Chloe, az sayıda yaptığı Marcie el çantasını sadece bu pazarda piyasaya çıkardı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.