Karadeniz'in en büyük AVM'sine 'İzmir' imzası


Geçtiğimiz Mart ayında temeli atılan ve Mayıs 2012'de açılması planlanan proje 41 bin metrekarelik kiralanabilir alanı ile bölgenin en büyük alışveriş merkezi unvanına sahip olacak

SİNAN DOĞAN (HABER MERKEZİ)
İdol İnşaat'ı 11 yıl önce kurarak inşaat ve alışveriş merkezleri yatırımına soyunan inşaat mühendisi Hakan Acıtaş ile mimar Yalçın Sabırlı, Karadeniz'in ekonomik başkenti Samsun'da bölgenin en büyük alışveriş merkezini kuruyor. Geçtiğimiz Mart ayında temeli atılan Lovelet Alışveriş ve Yaşam Merkezi, 50 milyon euroluk yatırımla tamamlanacak. Mayıs 2012'de açılması planlanan Lovelet, 41 bin metrekarelik kiralanabilir alanı ile Karadeniz'in en büyük AVM'si olacak.
ANADOLU ŞEHİRLERİ
İdol İnşaat'ın yeni AVM projeleri arasında Antalya, Sivas gibi Anadolu şehirleri ile İzmir'de Bayraklı, Mavişehir, İnciraltı ve Buca bölgeleri de var. İdol İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Acıtaş, "Bayraklı ve Mavişehir bölgesinde en az 100 milyon euroluk 2, Buca'da ise 40-50 milyon euro yatırımla bir AVM kurmak istiyoruz" dedi.
Sektöre çatı cephe kaplama üretimi yapan Vege İnşaat ile girdiğini belirten Acıtaş, bu şirketi alanında Türkiye'nin bir numarası yaptıklarını açıkladı. 2000 yılında çocukluk arkadaşı Yalçın Sabırlı ile İdol İnşaat'ı kurduklarını dile getiren Acıtaş, Vestel City, Jantsa fabrikası, Nysa Otel gibi bir çok projeye imza attıklarını belirtti. 2004'ten itibaren kazandıklarını yavaş yavaş farklı yatırımlara dönüştürme kararı aldıklarını ifade eden Acıtaş, alışveriş merkezlerinin ilgilerini çektiğini söyledi.
Acıtaş, "Yaptığımız işlerde mülk edindik, hisse edindik. Bu şekilde AVM sektörüne girmiş olduk. Sektördeki Abdullah Kiğılı, Ümit Zaim gibi oyuncularla tanıştık. ABD ve Avrupa'daki modelleri inceledik. 'Ya bir sektöre ilk siz gireceksiniz ya da sonradan giriyorsanız farklılığınızı ortaya koyacaksınız' ilkesiyle çok farklı modeller geliştirmek için yola çıktık" diye konuştu.
ULUSLARARASI PROJE
Yaklaşık 3 yıl önce perakendecilerle ortak anket yaptıklarını ve AVM yatırımı için cazip bölgenin Samsun olduğuna karar verdiklerini belirten Acıtaş, "Ege için İzmir neyse, Karadeniz için de Samsun o. Samsun kişi başına harcamada ve mevduatta ikinci sırada. Rusya ile ticaret, turizm, ulaşım ve enerji ilişkilerinde lojistik merkez konumunda. Türkiye'nin gurbetçi nüfusunun büyük çoğunluğu Karadenizli. Dolayısıyla Samsun önemli bir ulaşım noktası üzerinde. Samsun'da 6 adet 5 yıldızlı otel inşaatı yapılıyor. Sağlık turizmi çok gelişmiş. Karadeniz sahil yolunun yapılması ile bir çok çevre ilden Samsun'a ulaşım kolaylaşacak. Bütün bu sebepler bu ili bizim için cazip hale getirdi" dedi.
Projede Sitare Algan, Muzaffer Gülöz gibi profesyonellerle hareket etme kararı aldıklarını belirten Acıtaş, çok güçlü bir AVM kurgusu oluşturduklarını vurguladı. Acıtaş, şöyle konuştu: "Projeyi 2012 Mayıs'ında bitirmeyi planlıyoruz. Açılışa Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ı, Samsunlu Gençlik ve Spor Bakanı Suat Kılıç'ı da davet etmek istiyoruz. Rusya ve Gürcistan ile vizeler kalktı. Ukrayna ile vizelerin kaldırılması gündemde. Bu gelişmeler sonucu yatırımımız tüm Karadeniz ülkelerine hitap eden uluslararası bir proje haline geldi."

KADINSI BİR İSİM

Alışveriş merkezinin sahibinin kadınlar ve çocuklar olduğunu düşündüklerini ifade eden Acıtaş, "Alışveriş kadın ve çocukların hegemonyasında. O nedenle kadına hitap edelim istedik. Aşık eden outlet anlamına gelen kadınsı bir isim olan Lovelet adında karar kıldık. Kiralama ve işletme yönetimini 18 yıllık tecrübesi olan Inside Danışmanlık yapacak. Lovelet'te eğlence yerlerine önem verdik. Bin metrekare kapalı çocuk eğlence alanı, bin metrekare bowling alanı var. Burayı Playland Grubu'na kiraladık. Go kart alanımız var. Ürgüp'te turistlere hitap eden balonları Karadeniz'e taşıdık. Koton, SevenHill, Adidas, Mavi Jeans, Teknosa, Derimod, Desa, Flo, Hatemoğlu, LCW Waikiki, burada konumlandı. İzmirli marka olarak Özsüt, Has Kahve, By Döner Lovelet'te yer alıyor. 10 salonlu sinema olacak. Armani, Versace, Prada gibi dünyaca ünlü markaların olacağı bir departman story'i Karadenizliler ilk defa burada görecek" dedi.

Merkezde neler yer alacak?
* 43 bin metrekare arsa üzerinde iki kat olacak.
* 41 bin metrekare kiralanabilir alana sahip.
* 200 mağaza yer alacak.
* Ayda 1 milyon ziyaretçi bekleniyor.
* Ziyaretçilerin yüzde 35'i komşu ülkelerden gelecek.
* Türkiye'nin ve dünyanın önde gelen markaları burada yer alacak.
* Bin araçlık kapalı, 300 araçlık açık otopark bulunacak.

"İzmir'de, AVM anlayışı baştan sona değişecek"

AVM ve iş merkezi projelerine devam edeceklerini ifade eden Hakan Acıtaş, Sivas ve Antalya'da çalışmaları olduğunu ancak özellikle İzmir'de önemli projeler planladıklarını açıkladı. İzmir'in AVM yönünden çok zayıf olduğunu savunan Acıtaş, şunları söyledi: "Kent alışveriş merkezlerine doymadı. Çünkü henüz doğru şeyi yemedi. Bize göre İzmir'e yakışır bir AVM en az 90 bin metrekare büyüklüğünde olmalı. Herşeyi, 300 markayı aynı yerde bulabilmelisiniz. Bu nedenle İzmir'de AVM konsepti baştan aşağı değişecek. Umarız bu değişimi doğru eller yapar. Biz bu değişimin öncülüğünü yapmak istiyoruz. Bayraklı, Mavişehir bölgesinde en az 100 milyon euroluk 2 proje, Buca civarında 40-50 milyon euroluk bir proje yapmayı hedefliyoruz. İnciraltı'nı da yeni yatırım için düşünüyoruz. Arsa arayışlarımız sürüyor. Arsa sahipleri için doğru adres biziz. Bilmediğimiz bir arazi varsa gelip bize başvursunlar."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.