'16 ayda 100 bin aboneye ulaştık'

Bodrum Rixos Otel'de düzenlenen toplantıda konuşan Genel Müdür Yılmaz, "Yeni dönemde fiber internetle kullanıcılarımızı yepyeni servis ve uygulamalarla tanıştıracağız" dedi


SİNAN DOĞAN (HABER MERKEZİ)
Toplam 6 milyon abone ile dünyanın en büyük iletişim ve eğlence platformlarından biri olan TTNET, 16 ay önce hizmete sunduğu Tivibu Ev Servisi'nde 100 bin aboneyi yakaladı. TTNET Genel Müdürü Tahsin Yılmaz,
Bodrum Rixos Otel'de düzenlediği basın toplantısında, 81 ilde hizmet vermeye başlayan Tivibu ile kısa sürede çok büyük bir başarı hikayesi yazdıklarını belirterek, "Yeni dönemde fiber internetle kullanıcılarımızı yepyeni servis ve uygulamalarla tanıştıracağız" dedi.
Türkiye'nin internetle tanışmasının üzerinden 19 yıl geçtiğini belirten Yılmaz, düzenli internet kullanıcı sayısının 35 milyonu aştığına dikkat çekti. İnternetin artık vazgeçilmez hale geldiğini vurgulayan Yılmaz, ses ve veri iletişiminde internetin rolünü daha da artırmayı, yeni servisleri devreye alarak farklılıklarını ortaya koymayı amaçladıklarını söyledi.
TTNET'in sahip olduğu 6 milyonu aşkın abonesi ve elde ettiği 3 milyar lira ciro ile dünyanın ve Türkiye'nin en önemli şirketleri arasına girmeyi başardığını dile getiren Yılmaz, 118 milyon lira vergi ödeyerek Türkiye vergi rekortmenleri listesinde 21. sırada yer almayı başardıklarını açıkladı.

AKILLI EV GELİYOR

Artık teknoloji izleyen değil üreten bir şirket haline geldiklerini kaydeden Yılmaz, "Dünyanın en büyük 10 internet sağlayıcısı arasındayız. İşe internet servis sağlayıcısı olarak başlamıştık ama artık iletişim ve eğlence bizim işimiz oldu. Televizyon, telefon, interneti bir arada veriyoruz. Eğitim, eğlence ve güvenlikle ilgili servis ve ürünleri devreye aldık. Fiber teknolojiyi 81 ilde faaliyete soktuk. Hızlı, kaliteli, güvenilir bu ağın hızla yaygınlaşacağına inanıyoruz. Bugün itibariyle 2 milyon evin önünden fiber geçiyor. Yıl sonunda bu sayı 4 milyona çıkacak. Biz de 2012'yi fiberleşme yılı ilan ettik. Fiber teknoloji evlerde büyük dönüşüme yol açacak. 2013'te sensor ve kameralarla irtibatlı bir bilgi kutusu ile eşiniz, çocuğunuz eve geldiğinde size mesaj gidecek. Ev aletlerini, hastaları ve bebekleri uzaktan kontrol edebileceğiz. Bu teknoloji için 2008'den beri 140 milyon dolar yatırım yaptık" diye konuştu.
Tivibu'nun kısa sürede yazılan bir başarı hikayesi olduğunu da belirten Yılmaz, 16 ay önce başladıkları bu serviste 100 bin aboneye ulaştıklarını söyledi. Bunun övünülecek bir durum olduğunu ifade eden Yılmaz, abone sayısının İstanbul'da 37 bin, Ankara'da 17 bin, İzmir'de ise 11 bin 500 olduğunu açıkladı. Yılmaz, bölgesel olarak Marmara'da 46 bin, İç Anadolu'da 21 bin, Ege'de 15 bin aboneleri olduğunu dile getirdi. Tivibu'da abonelerin en çok kullandığı servisin 'tekrar izle' servisi olduğunu belirten Yılmaz, en çok izlenen türün 'yerli komedi' olduğunu, ayda ortalama 45 videonun izlendiğini söyledi. Yılmaz, web tv'nin ise bir yılda 1 milyon izleyiciye ulaştığını açıkladı. TTNET'in Türk Telekom Grubu içinde önemli bir yere sahip olduğunu da belirten Yılmaz, grubun cirosundaki paylarının yüzde 25'e yaklaştığını söyledi.
TTNET Dijital Medya Pazarlama Direktörü Yaman Alpata da Sosyal Tivi uygulaması hakkında bilgi verdi.
Abone sayısı 897 kat arttı
2008'den bugüne internet kullanımının 4 kat arttığını açıklayan TTNET Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, kişi başı aylık kullanımın 24-25 GB'ye çıktığını söyledi. Her geçen gün daha fazla abonenin limitliden limitsize geçtiğini belirten Yılmaz, "Türk halkı aylık 34 saat internet kullanıyor. 2003 sonunda 18 bin 604 olan genişbant internet abone sayısı, bu yılın ilk çeyreğinde 897 kat artışla 16.7 milyona ulaştı. Şu an Avrupa'da ikinci ülkeyiz. AB ülkelerinde ses-veri iletişiminin yüzde 40'ı internet üzerinden yapılıyor. 2023'te bu oran yüzde 90'ı bulacak" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.