"23 yeni model ve 13 yeni motor lansmanı olacak"

''2013 yılında toplam otomotiv pazarının 2012 yılı düzeylerinde gerçekleşeceğini öngörüyoruz''

Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, sektör temsilcileri dinlenerek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak hazırlanan teşvik paketiyle otomotiv sektörünün daha rahat şartlar altında yatırım yapılabileceğini ve sektörün gelişimine önemli katkılar sağlanacağını belirtti. Özcan Keklik, Opel Türkiye'nin 2012 yıl değerlendirmesi ve Opel markasındaki yeniliklere ilişkin düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, geçen yıl Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarının yüzde 10 azalarak 777 bin adet dolaylarında gerçekleştiğini hatırlattı.

Otomobil satışlarının geçen yıl bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 6 azalarak 556 bin adet seviyesine gerilediğini aktaran Keklik, hafif ticari araç pazarının ise aynı dönemde yaklaşık yüzde 18 oranında düşerek 221 bin adet seviyesinde gerçekleştiğini ifade etti. Keklik, Opel olarak Türkiye'de 2012 yılında binek otomobil pazarında 49 bin adetin üzerinde bir satışla yüzde 9'luk pazar payı elde ettiklerini ve önceki yıla göre 2 basamak yükselerek en çok satış yapan ilk 3 binek otomobil markası arasında yer aldıklarını vurguladı. Toplamda da yaklaşık 50 bin adet araç satışıyla önceki yıla göre pazar paylarının yüzde 0,11 artarak yüzde 6'ya ulaştığını dile getiren Keklik, pazarda 5. sıradaki yerlerini koruduklarını da söyledi.

"TEŞVİKLE DAHA RAHAT ŞARTLARDA YATIRIM YAPILABİLECEK"

Türkiye'nin Avrupa otomotiv satışları sıralamasında 2012 yılı Aralık ayında 4. ve 2012 Ocak-Aralık döneminde 5. sırada yer aldığını anımsatan Keklik, bu sonuçların sürdürülebilir ve istikrarlı gelişmeyi ortaya koyma bağlamında önemli olduğunu kaydetti. Keklik, gerek Opel Türkiye'nin ortaya koyduğu performans gerekse ülke pazarının istikrarlı gelişimine paralel olarak Opel Avrupa genel merkezi nezdinde Türkiye pazarındaki gelişmelerin yakından takip edildiğini ve taleplerinin daha dikkate alınır hale geldiğini anlattı. Önceki yıl açıklanan ''Türkiye Otomotiv Sektörü Strateji Belgesi''nde sektörün küresel bir oyuncu olmasının 2023 yılı vizyonu olarak belirlendiğini hatırlatan Keklik, ''Bu hedefe ulaşmak için geçen hafta çok önemli bir adım daha atıldı. Sektör temsilcileri dinlenerek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak hazırlanan teşvik paketiyle otomotiv sektörümüz daha rahat şartlar altında yatırım yapabilecek ve sektörümüzün gelişimine önemli katkılar sağlanacak. Bu imkan için başta Sayın Ekonomi Bakanımız Zafer Çağlayan olmak üzere tüm ilgili bürokratlara teşekkür ederiz'' diye konuştu.

"HEDEF 50 BİN SATIŞ"

2013 yılında toplam otomotiv pazarının 2012 yılı düzeylerinde gerçekleşeceği öngörüsünde bulunan Keklik, bu yıl Opel Türkiye olarak hedeflerinin 50 bin dolaylarında bir satış gerçekleştirmek olduğunu kaydetti. Yeni model ve motor gelişimi için 11 milyar Avro'luk yatırım yapacaklarını belirten Keklik, bu planlama çerçevesinde 2016 yılına kadar 23 yeni model ve 13 yeni motorun lansmanını gerçekleştireceklerine dikkati çekti. Son dönemlerde Opel olarak yer almadıkları segmentlerde de bulunma ve yeni müşteri kitlelerine ulaşma hamlesi içinde olduklarına işaret eden Keklik, ''Bunlara en güzel örnekler de 2012 yılı sonunda pazara sunduğumuz Mokka ve çok yakında pazara sunacağımız Adam ve Cascata modellerimiz. 2013 yılı içerisinde 3 yeni nesil motorumuzla portföyümüzü genişleteceğiz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.