"İzmir bir kez daha zarara uğratılmasın"

Çiğli Atık Su Arıtma Tesisi'nin 4'üncü etap inşasında eşdeğerdeki borular yerine daha maliyetli polietilen boru kullanılması kararına EBSO Meclis Başkanı Esen'den sonra işadamı Zorlu'dan da itiraz geldi

Büyükşehir'in şart koştuğu borunun Türkiye'de tek bir üreticisinin olduğuna, onun da İstanbul'da bulunduğuna dikkat çeken Zorlu, "Eşdeğeri varken neden bu seçiliyor. İzmir'e niye zarar ettiriliyor" dedi
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin bugün yapacağı Çiğli Atık Su Arıtma Tesisi'nin 4'üncü etap inşası ihalesine yönelik İzmir iş dünyasından yükselen isyan büyüyor. Ege Bölgesi Sanayi Odası Meclis Başkanı Salih Esen'in belediyenin bu projede eşdeğerdeki koruege, CTP ya da çelik boru değil çok daha maliyetli polietilen boru kullanılması kararı almasının İzmir'i 14 milyon lira zarara uğratacağı açıklamasının ardından kentin önde gelen işadamlarından Kemal Zorlu'dan da sert açıklamalar geldi.
"Neden bize danışılmadı"
İzmir'in Büyükşehir Belediyesi eski Genel Sekreteri ve İZSU eski Genel Müdürü Hasan Fehmi Mani döneminde Büyük Kanal Projesi için tercih edilen boru tipi nedeniyle büyük bir "kazık" yendiğini belirten boru üreticisi Ege Yıldız Yönetim Kurulu Başkanı Zorlu, "İzmir o zaman çok mağdur olmuştu. Bu ihaleyle de İzmir ikinci kazığı yemesin" dedi.
Büyükşehir'in kullanılmasını şart koştuğu polietilen borunun Türkiye'de tek bir üreticisinin olduğuna dikkat çeken Zorlu, "Bu firma İstanbul'da faaliyet gösteriyor. Belediye kimseye danışmadan bir iki kişinin verdiği bir kararla nasıl böyle bir adım atıyor? Türkiye'de sadece bir kişinin ürettiği borunun neden tercih edildiği değerlendirilmelidir. Biz bu şehrin 3 büyük boru üreticisiyiz. Esen Plastik, Göktepe ve biz, 54 yıllık Ege Yıldız var. Belediye madem böyle bir ihaleye çıkacak, bu kentin üreticilerine gelsin danışsın, fikirlerini sorsun. Ama hiçbir şekilde bize gelinip sorulmadı. Tamam seçilen boru çok güzel ama eşdeğeri varken bu kadar maliyet farkına değer mi? İzmir'e niye zarar ettiriliyor" dedi.
"Kim doğru söylüyor?"
EBSO Meclis Başkanı Salih Esen de Yeni Asır Gazetesi'nde manşetten yayınlanan açıklamalarında, bugün yapılacak Çiğli Atık Su Arıtma Tesisi'nin 4'üncü etap inşası ihalesinde tercih edilen boru tipi nedeniyle İzmirliler'in zararının 14 milyon lira (7 milyon dolar) olacağını öne sürmüş ve "Acilen bu yanlıştan dönülsün" demişti.
Burada kullanılacak 2 metre çapındaki "polietilen" borunun muadilleriyle arasında 14 milyon lira gibi ciddi bir fiyat farkı olduğunu öne süren Esen, bu polietilen boru yerine aynı işlevi görecek eşdeğer özellikte koruege, CTP ya da çelik boru kullanılması halinde maliyetin 3-4 milyon lirada (1.5-2 milyon dolar) kalacağını, oysa bu şekilde bunun 18 milyon lirayı (9 milyon dolar) bulacağını söylemişti. İZSU'yla görüştüklerinde bu boruların projeyi hazırlayan firma tarafından istendiğinin söylendiğini belirten Esen, bu firmayla görüştüklerinde ise, "Bizden bu boruları İZSU istedi" cevabı aldıklarını ifade etmişti. Esen, konuyu aktardığı Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun da şaşırdığını ifade etmişti. Esen, "Bu boruyu şu an Türkiye'de üreten yok. Ancak, bizim duyduğumuz İstanbul'da bir firma, 2 metre çapında polietilen boru üretmek için makine yatırımı yapmış. Biz de kendi kendimize soruyoruz 'nereye satacak' diye. Bunun üzerine böyle bir konu oldu" demişti. Yine Yeni Asır'a konuşan İZSU Genel Müdürü Ahmet Alpaslan ise, bu boru tipine uzmanlarının karar verdiğini ifade ederek ihaleden geri dönüşün sözkonusu olmadığını dile getirmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.