ÖZGÜ ERÇETİNGÖZ
Turizm sektörünün öncü kuruluşlarının arasında yer alan Jolly Tur, hedeflenenin üzerinde bir büyüme gerçekleştirerek sektördeki iddiasını bir kez daha kanıtladı. 2013 yılı için yüzde 25 büyüme öngördüklerini söyleyen Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, "Geçtiğimiz yıla oranla ciroda yüzde 39, kişi sayısında ise yüzde 30 büyüme ile 2013'ü tamamlayacağız. Uluslararası bir marka olma yönünde sağlam adımlarla ilerliyoruz" dedi. Yurtiçi ve yurtdışı turlarının yanı sıra kültür ve cruise turlarında da büyük oranda kapasite artışı sağladıklarını söyleyen Vardar, "2014 yılı için de hazırlıklarımızı tamamladık. Büyüme hızımızla beraber bu sene hem yurtiçi hem de yurtdışında daha geniş bir ürün yelpazesi ile hizmet sunacağız" diye konuştu.
Teknolojiye yatırım
Misafir memnuniyetinde yüzde 100'e ulaştıklarını söyleyen Mete Vardar şöyle devam etti: "Şirket içi yapılanma ve misafir memnuniyetini ilke edinen hizmet anlayışımızın yanı sıra son 5 yılda teknolojik altyapımıza da 7 milyon TL yatırım yaptık. Network sistemi, dijital haberleşme ve güvenlik üzerine yapılan altyapı çalışmalarının yanı sıra yepyeni bir seyahet platformu oluşturduk. Tamamen yenilediğimiz www.jollytur.com adresli internet sitemizde tatilcilerin gidecekleri yer ile ilgili öğrenmek istedikleri her türlü bilgiyi sunuyoruz" dedi. Son yıllarda erken rezervasyon kampanyalarına yoğun talep olduğunu dile getiren Vardar, bu kampanyaları son 3 yıldır erken rezervasyon sigortası ile desteklediklerini de vurguladı. Vardar, "Rezervasyon ücretinin yüzde 1'i karşılığında yapılan sigorta ile 72 saat öncesine kadar tatili iptal etme veya tarihini değiştirme imkanı sunuyoruz. Yurtdışı turlarda birden fazla ülkenin görülebileceği turlar yoğun rağbet görüyor. Prag-Viyana-Budapeşte, Benelüks- Paris, Balkanlar ve İspanya turları en çok ilgi gören turların başında geliyor. Yurtiçinde ise Kemer, Bodrum, Side ve Çeşme her zaman favori. Curise turlarında da Ege&Adriyatik, Yunan adaları, Kuzey Avrupa ilk üçte yer alıyor. Kültür turlarında ise Karadeniz birinci sırada" dedi.
Gemi seyahatlerinde her yıl artış gözlendiğini söyleyen Vardar, şirket olarak bu alanda özel bir departman oluşturduklarını belirtti. Cruise turları kadar kültür turlarında da iddialı olduklarını ve 2013 yılında bu alanda yüzde 46'lık bir büyüme gerçekleştirdiklerini dile getiren Vardar, "Kültür turlarında verilen hizmet, sorunsuz ulaşım ve rehber kalitesi çok önemli. Tüm bu konularda Jolly Tur olarak rakip tanımıyoruz" dedi.
Turizm Fuarı'na komşu damgası
Bu yıl 7'ncisi düzenlenen Travel Turkey İzmir'de Yunanistan tur şirketleri ve ada turizminin önemli aktörleri standlarda boy gösterdi. 2 nolu holü resmen kapatan Yunanistan ve adalar tur şirketleri 20'nin üzerinde stand alarak her dakika tanıtım ve film gösterimi yapıyor. Özellikle Türkiye'deki tur şirketleriyle ortak projelere imza atmak için bu fuarı seçtiklerini belirten acenta yetkilileri bu yıl özellikle Sakız adası ile başlayan turizm hareketliliğinin diğer adalarla birlikte tavan yaptığını belirtti. Yunanistan'a giden Türk turistlerin sayısında ciddi artış olduğunu belirten Yunanistan Turizm Acentaları Birliği Başkan Yardımcısı Stefanos Hajimanolis, "Geçtiğimiz yıllarda uygulanan vizesiz Yunan Adaları turlarının sürdürülebilmesi ve kapsamının genişletilebilmesi için AB nezdinde girişimleri sürdürüyoruz" dedi.
Türkiye ve Yunanistan'ın uzak pazarlardan ortak paketler düzenleyerek turist getirmesi konusunda yapılan çalışmalara da değinen Stefanos Hajimanolis konuyla ilgili şunları söyledi: "Politikacılar ortamı hazırlar özel sektör bunun üzerine iş gerçekleştirir. Biz özel sektör olarak elimizden gelen her şeyi yapmaya hazırırız. Türkiye ile birlikte ortak paketler oluşturmak ve uzak destinasyonlardan turist getirmek konusunda birlikte çalışıyoruz. Bu konuda desteği olan herkese kapımız açık."
Yeni rota Limnos
Alsancak Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Kıvanç Tektimur ise "İki ülke arasındaki turizmin gelişmesi, yeni projeler yeni destinasyonlar açıyoruz. Örneğin şimdi Türkiye tarafından keşfedilmemiş Limnos adası turlarımız başladı. Gökçeada ile Bozcaada arasındaki bu ada 6'ncı kapı vizesi uygulayacak ada ve tüm misafirlerimizi bekliyoruz" dedi.
KADİR KEMALOĞLU
TRAVEL TURKEY'E KATILAN FİRMALARDAN HABERLER Fuarın ulaşım sponsoru Albaş
Türkiye'nin en önemli turizm organizasyonlarından biri olan Travel Turkey İzmir Fuar ve Konferansı'na ulaşım sponsoru olarak katılan Albaş Turizm, şık standı ve dinamik kadrosu ile dikkat çekiyor. Albaş Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Albaş, "Firmamız taşımacılık sektöründe 30 yılın tecrübesi ile VIP, turizm, kongre organizasyon ve personel taşımacılığı konusunda uzman, deneyimli kadrosu ve bölgedeki en yüksek çeşitliliği sunan geniş araç filosu ile "Mutlak Müşteri Memnuniyeti" çerçevesinde hizmet veriyor. Bünyesindeki TÜRSAB A Grubu Seyahat acentesi Ayçam Tur ile, yurtiçi-yurtdışı otel rezervasyonlarından paket turlara; uçak biletinden kruvaziyer programlarına kadar farklı seyahat ürünlerini de çözüm ortakları ve misafirlerine sunuyor" dedi.
Özikizler'de hizmet yelpazesi çok geniş
Travel Turkey Fuar ve Konferansı'na 4'üncü kez katılan Özikizler Turizm ve aynı bünyede faaliyet gösteren Shino Tour, sunduğu hizmetlerle beğeni topladı. Şirket yetkilisi Ali Bür, "Turizm sektörü dendiğinde sadece konaklama değil, ulaşım da çok önemli bir yer tutuyor" dedi. Fuarda farklı işbirlikleri oluşturmak adına görüşmeler yaptığını söyleyen Bür, "Personel ve öğrenci taşımacılığının yanı sıra yurtiçi ve yurtdışı turizm taşımacılığı da yapan Özikizler Turizm, pekçok şirket, okul, fabrika, dershane, devlet kurumu ve seyahat acentesine hizmet sunuyor. Böylesi geniş bir alanda hizmet ederken değişen taşımacılık anlayışı ile hızla ilerleyen teknolojiyi araçlarımızda uygulamaktan vazgeçmiyoruz. Eğitimli ve deneyimli personelimiz ile en hızlı ve kaliteli hizmeti veriyoruz. Haberleşme ağı ile araçlarımızın nerede olduğunu, hız ve arıza bilgilerini sürekli takip ediyoruz. Sahip olduğumuz yetki belgeleri ile güven ve kalitemizi ortaya koyuyoruz" dedi.
