Balıkesir hayvancılıkta büyüyor

Balıkesir Sanayici ve İşadamları Derneği (BASİAD) Başkanı Tamer İsa Çelik, 2013 yılında hayvancılıkta yaşanan gelişmeleri değerlendirdi. Derneğin yaptığı araştırmaya göre Balıkesir ve Türkiye'de hayvan sayısında önemli artış olduğunu kaydeden Çelik, "Türkiye içinde çok büyük bir hayvansal potansiyele sahip olan Balıkesir'in 2013 yılı içinde daha da ilerleme kaydettiğini ortaya koyduk. Balıkesir'de 2012 yılında 545 bin 117 olan büyükbaş hayvan varlığı, 2013'te 17 bin 498 artışla 562 bin 715'e ulaştı" dedi.
Araştırmada küçükbaş hayvan sayıları hakkında da bilgi veren Çelik, şunları söyledi: "2012'de Balıkesir'de 883 bin 359 olan küçükbaş hayvan varlığının 2013'te 993 bin 693'e yükseldiğini tespit ettik. Koyun 791 bin 355 ile ilk sırada yer alırken, keçi varlığı 202 bin 338 ile ikinci sırada. 2013'te Balıkesir'in süt üretimi 750 bin 711 ton olarak gerçekleşti. Verilere göre 2013 yılı bal üretimi 2 bin 582 ton oldu. 2012'de 6 milyon 669 bin olan tavuk varlığı azalma göstererek, 2013'te 5 milyon 170 bine düştü. Et tavuğu varlığı ise 21 milyon 177 binden, 21 milyon 782 bine çıktı."
Çelik Türkiye'de büyükbaş hayvan sayısının 14 milyon 500 bin olarak belirlendiğini açıkladı. Büyükbaş hayvan sayısının bir önceki yıla göre yüzde 3.6, küçükbaş sayısının ise yüzde 7.6 arttığını belirten Çelik, "Yılsonu itibariyle ülkemizde sığır sayısı 14 milyon 415 bin, koyun sayısı 29 milyon 284 bin, keçi sayısı 9 milyon 226 bin olarak gerçekleşti" dedi.
DEVRİM DERİN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.