Faiz indirimi kapıda

Çekirdek enflasyondaki sert düşüş, bu ayki Para Politikası Kurulu toplantısında en az yarım puanlık indirimin yolunu açtı

Ocak ayında enflasyondaki düşüşün '1' puan değil de '0.93' puanda kalmasını bahane ederek, lobinin dolar tehditine boyun eğip Para Politikası Kurulu'nu (PPK) olağanüstü toplayıp faiz indirmeyen
Merkez Bankası, bu ay faiz indiriminden kaçamayacak. Tüketici Fiyatları Endeksi (TÜFE) Şubat'ta, gıda ve benzin fiyatlarındaki artışın etkisiyle artarken, çekirdek enflasyondaki sert düşüş devam etti. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından dün açıklanan verilere göre, TÜFE Şubat'ta yüzde 0.71 ile beklentilere paralel arttı. Ocak ayında yüzde 8.17'den 7.24'e gerileyen yıllık enflasyon ise Şubat'ta sınırlı bir artış göstererek yüzde 7.55'e çıktı.
Merkez'in kararı
Enflasyondaki bozulmanın, Merkez Bankası'nın kararlarını değiştirecek nitelikte olmadığı gözlenirken, en önemli gösterge olan çekirdek enflasyondaki sert düşüş, bu ayki Para Politikası Kurulu toplantısında en az yarım puanlık indirimin yolunu açtı. Dün açıklanan verilere göre özel kapsamlı TÜFE göstergelerinden 'H' (işlenmemiş gıda, enerji, alkollü içkiler, tütün ürünleri ile altın hariç) yıllık olarak yüzde 9.36'dan 8.44'e gerilerken, 'I' (enerji, gıda ve alkolsüz içecekler, alkollü içkiler ile tütün ürünleri ve altın hariç) yüzde 8.63'ten 7.73'e geriledi. Merkez Bankası'nın, çekirdek enflasyondaki yüksek oranlı düşüş nedeniyle Mart ayında faiz indirimine gideceği belirtiliyor.
Şampiyon mandalina
Tüketici fiyatları bazında Şubat ayında en yüksek fiyat artışı yüzde 28.22 ile mandalinada gerçekleşti. Bu ürünü yüzde 27.72 ile dolmalık biber, yüzde 20.67 ile patlıcan izledi. Geçen ay fiyatı fazla düşen ürünlerin başında ise yüzde 15.28 ile kadın çizmesi geldi.

İzmir'de rekortmen dolmalık biber
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) İzmir Bölge Müdürlüğü'nden alınan bilgilere göre TÜFE, İzmir'de bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 7,99 ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 9,40 arttı. Tüketim mallarında Şubat ayında geçen aya göre fiyatı en fazla artan ürün yüzde 33,68'lik artışla dolmalık biber oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.