Borsa haftayı düşüşle tamamladı

Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi, günü önceki kapanışa göre 761,11 puanlık düşüşle 85.803,92 puandan tamamladı. BIST 100 endeksi, dünkü kapanışına göre yüzde 0,88 değer kaybetti, toplam işlem hacmi 4 milyar lira olarak gerçekleşti. Gün sonunda bankacılık endeksi yüzde 1,84, holding endeksi yüzde 0,98 düşüş kaydetti. Yatırımcısına en çok kazandıran sektör endeksi ise yüzde 1,54 ile "elektrik" oldu. Güne yatay başlayan BIST 100 endeksi, en yüksek 86.711,55 puanı gördükten sonra gün boyu satıcılı bir seyir izledi ve 85.717,13 puana kadar geriledi. Almanya'da açıklanan GSYH verisinin beklentiler doğrultusunda gelmesi ve ABD'de nisan ayı çekirdek TÜFE'nin beklentilerin üzerinde yıllık yüzde 1,8 artması pay piyasalarında tepki alımlarının güçlenmesine engel oldu. Dolar/TL ABD verilerinin ardından küresel piyasalarda artan dolar talebiyle 2,6075'e kadar yükseldikten sonra 2,60 seviyelerinde dengelendi, 2 yıl vadeli gösterge tahvilin bileşik faizi yüzde 9,69'a çıktı. Analistler, endeksin, haftanın son üç işlem gününde düşüş eğiliminde hareket ettiğini belirterek, haftalık bazda yatırımcısına ortalama yüzde 2,06 kaybettirdiğini ifade etti. Gelecek hafta yurtiçinde 2015 yılı 1. Finansal İstikrar Raporu, yurtdışında ise başta ABD 1. çeyrek GSYH olmak üzere açıklanacak veriler ile Yunanistan'a ilişkin haberlerin takip edileceğini dile getiren analistler, BIST 100 endeksinin 85.500 seviyesinin destek 86.700 seviyesinin direnç konumunda olduğunu kaydediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.