Dış ticaret açığında düşüş

Nisan'da dış ticaret açığı yüzde 31,9 azalışla 4 milyar 966 milyon dolara geriledi Türkiye'nin ihracatı, nisanda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 0,2 artarak 13 milyar 392 milyon dolar, ithalatı yüzde 11,1 azalarak 18 milyar 358 milyon dolar oldu. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan nisan ayına ilişkin Geçici Dış Ticaret İstatistikleri açıklandı.

Buna göre, ihracat nisanda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 0,2 arttı ve 13 milyar 392 milyon dolara yükseldi. Aynı dönemde ithalat ise yüzde 11,1 azalış kaydederek 18 milyar 358 milyon dolar olarak hesaplandı. Bu dönemde, dış ticaret açığı ise yüzde 31,9 azalışla 7 milyar 287 milyon dolardan 4 milyar 966 milyon dolara geriledi. İhracatın ithalatı karşılama oranı, geçen yılın nisan ayında yüzde 64,7 iken, bu yılın aynı ayında yüzde 73'e yükseldi.

EN FAZLA İHRACAT İSVİÇRE'YE

Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne (AB) ihracatı, nisanda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 10,4 azalarak, 5 milyar 284 milyon dolar olarak gerçekleşti. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı işbirliğiyle oluşturulan geçici dış ticaret istatistiklerine göre, AB'nin ihracattaki payı geçen yılın nisan ayında yüzde 44,1 iken, bu yılın aynı ayında yüzde 39,5 oldu. AB'ye yapılan ihracat, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 10,4 azaldı ve 5 milyar 284 milyon dolara geriledi. İsviçre, 1 milyar 239 milyon dolar ile geçen ay en fazla ihracat yapılan ülke oldu. Bu ülkeyi sırasıyla 1 milyar 140 milyon dolar ile Almanya, 800 milyon dolar ile İngiltere ve 789 milyon dolar ile Irak takip etti. İthalatta ise ilk sırayı 1 milyar 912 milyon dolar ile Çin aldı. Çin'i 1 milyar 900 milyon dolar ile Almanya, 1 milyar 638 milyon dolar ile Rusya ve 1 milyar 333 milyon dolar ile ABD izledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.