Turizmde Çin seferberliği

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çin’de 2018 yılının “Türkiye Turizm Yılı” ilan edilmesinin ardından tanıtım atağı başlattı. Gelecek yıl 500-550 bin arasında Çinli turistin ülkemize gelmesi için turizmciler de çeşitli projeler hazırladı

Çin'de 2018 yılının "Türkiye Turizm Yılı" ilan edilmesi iki ülke arasındaki turizm hacminin artacağı yönündeki beklentileri güçlendiriyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı öncülüğünde Çin'de yapılacak tanıtım faaliyetlerine ilişkin planlamalar tüm hızıyla sürerken turizm sektörü temsilcileri de daha fazla Çinli turist çekmek amacıyla harekete geçti.
2018'de 500-550 bin arasında Çinli turistin ülkemize geleceği öngörülüyor.
Çinli turistlerin Türkiye'de yoğun olarak ziyaret ettikleri İstanbul, Pamukkale, Kapadokya, İzmir gibi destinasyonlarda özel tanıtım projeleri hazırlanıyor. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Timur Bayındır, özellikle Çin ve Asya ülkelerine yönelik yeni projeler hazırladıklarını söyledi.
Bayındır, "Sosyal medya dahil çeşitli kanallarda İstanbul tanıtımı yapacağız. Çinlilerin kültürel yapı ve günlük hayat konusunda alıştığımız turist profilinin dışında bir yapısı var. Onlara hitap edecek noktaları hedef alacağız" dedi.
KAPADOKYA HAZIRLANIYOR
China Today Türkiye Dergisi'nin derlediği bilgilere göre Çinlilerin ülkemizde en çok ziyaret ettikleri Kapadokya bölgesinde de hazırlık var. Kapadokya Turistik Otelciler ve İşletmeciler Derneği (KAPTİD) Başkanı Yakup Dinler, Çin'de daha etkili tanıtım yapmak için yerel yönetimden destek istediklerini, Kültür ve Turizm Bakanlığı öncülüğünde Çin'de yapılacak çalışmalarda da etkin olarak rol almaya hazır olduklarını vurguladı. Dinler, 2018'de de Çin'deki turizm fuarlarına katılacaklarını vurguladı.
Çinli turistlerin en çok ziyaret ettikleri yerlerin başında Pamukkale'nin geldiğini söyleyen Denizli Turistik Otelciler Derneği (DENTUROD) Başkanı Murat Şen ise, 2018'den çok umutlu olduklarını belirterek, "Turizm Bakanlığı'nın Çin'deki tanıtım etkinlikleri Türkiye'ye gelişleri hızlandıracaktır" dedi.
YENİ SEFERLER GEREKLİ
Şen, şunları söyledi:
"500 bin turist hedefi için öncelikle ulaşım kolaylaştırılmalı.
Bir özel havayolu şirketi Çin'deki büyük bir eyalete haftada dört sefer düzenleyecek. Bu yeterli değil. Büyük şehirlerden tarifeli uçak seferleri artırılmalı."
İZMİR HEYETİ GİDİYOR
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler de, Çin'de Bakanlığın öncülüğünde başlayan tanıtım çalışmalarına etkin şekilde katılacaklarını belirterek, Kasım ayında İzmir'den 15 kişilik bir heyetle Çin'e gideceklerini söyledi. Çanakkale Turistik Otelciler Derneği (ÇATOD) Başkanı Kemal Pazarbaşı da, "2018 'Troya Yılı' ilan edildi. Bu tema Çinlilerin çok ilgisini çekecek" diye konuştu.
Çince Rehberler Derneği (ÇİRED) Başkanı Abdülkadir Tanrıdağlı, Çin'den Türkiye'ye 2018 yılında 450-550 bin arasında turist beklediğini belirterek, "THY'nin kapasitesi bu rakamı ancak karşılar. Özel havayolları da yeni uçuşlar koymalı" dedi.
ÇİNLİ TURİST NE İSTİYOR
Deniz-kum-güneş için tatil yapmıyorlar.
Şehir gezmek, tarih, kültür, inanç, gastronomi merkezlerini ziyaret etmek istiyorlar
El sanatları ile ilgililer; halı, deri, kuyum almıyorlar.
Yeme-içmeyi merak ediyorlar.
Özellikle deniz ürünlerini tercih ediyorlar.
Aktarmalı değil, direkt uçuşları seviyorlar.
Temiz hava ve yeşil tutkunular. Güneşi, sıcak havaları sevmiyorlar.
Çinli seyahat severlerin yüzde 59'unu kadınlar oluşturuyor.
İnterneti ve sosyal medyayı kullanma oranı çok yüksek.
Çince hizmet almaktan hoşlanıyorlar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.