Tarhanayı yeni kuşağa da sevdirdi

Tombul Tarhana markasının yaratıcısı Kemal Çeltik, yurt içinde satışlarını artırırken Avrupa ülkelerine de ihracat yapıyor. Çeltik, “Türkiye’de organik sertifikalı bebek tarhanası üreten ilk firmayız. Annelerimizin yöntemleriyle ev tipi tarhana üretiyoruz” diyor

Gözünü ticaretle açan Kemal Çeltik eğitimini tamamladıktan sonra İzmir'in Hatay semtinde uzun yıllar işletmecilik yaptı. Bir gün tesadüf eseri 2000'li yıllarda Kütahya'da tarhana üreten bir çift ile tanışan Çeltik, aldığı ürünleri işyerinde ve Ege bölgesinde toptan satmaya başladı. Bir kaç yıl böyle devam etti. Ardından ürün yetiştiremeyince çiftin desteği ile yine Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde başka bir arkadaşı ile ev tarhanası üretim tesisi kurdu.

DÖNÜM NOKTASI OLDU

Üretime geçtiler. İşler iyi gidiyordu. Tombul Tarhana aranır bir marka haline geldi. Ardından organik üretim için harekete geçtiler. Derken glütensiz üretim ve küçük kızı ile diğer çocukların gelişimi için yeni formüller üzerinde akademisyenlerle çalıştılar. 6 ay ve üzeri yaş çocuk ve bebekler için bebek tarhanası üretiyorlardı. Taleplere yetişmekte zorlanan Kemal Çeltik, şimdi insanlara kahve, çay yerine daha besleyici olan "3'ü bir arada" konseptiyle çabuk tarhana üretimine hazırlanıyor. "Ben ülke sevdalısı bir kişiyim" diyen Kemal Çeltik, şöyle devam ediyor: "Geleneksel ürünümüz tarhanayı inovatif düşünce sistemiyle herkesin hatta tüm dünyanın kullanacağı bir ürün haline getirmeyi amaçlıyorum. Ülkemize özgü lezzetlerimizi üretip ülkemizin gelişmesi için çalışıyoruz." Kemal Çeltik ticareti Isparta'nın Senirkent ilçesinde dedelerinin ve babasının yanında öğrenmişti.
Arkadaşları oynarken o ticaret yapmayı hayal ediyordu. Çeltik, "Hatay semtinde kuruyemiş, baharat, yöresel ürünler mağazası işletmeye başladım.
Tesadüf eseri Kütahya'da tarhana üretimi yapan bir çift ile tanışmamız hayatımızın dönüm noktası oldu. Çiftin ürünlerini satmaya başladık. Tavşanlı'daki tesisimizde üretimin başına ortağımızı koydum, ben Türkiyeyi dolaşarak kaybolmaya yüz tutmuş ev tarhanasını hem sattım hem sevdirdim. Hem biz hem çiftçiler kazandı dedi.

BEBEKLERİ UNUTMADI

"Tarhana beni; ben de tarhana üretimini sevmiştik" diyen Kemal Çeltik o günleri şöyle anlattı: "Bunlar bana yetmiyordu. Kızımın doğduğu günlerde aklıma çocuklar için tarhana üretme fikri geldi. Önce organik tarhana ardından bebek tarhanası üretimini gerçekleştirdik. Taleplere yetişmekte zorlanıyordum." Doğal organik ürünlerin üretim ve pazarlaması amacıyla 2000 yılında Tombul Tarım Organik Gıda Ürünleri Limited Şirketi'ni kuran Kemal Çeltik şimdi bu Anadolu lezzetinin kaybolmaması için hedef büyüttü. Kızına doğal, katkısız, lezzetli ve besleyici bebek tarhanası üreten ve Tombul markası ile pazara sunan Çeltik, Hollandalı CU Control Uniom firmasından organik sertifikası aldı. Yurtiçinde çok sayıda zincir mağaza, yöresel ve organik magaza raflarında yerini alan Tombul markasının ünü yurtdışına da taştı. Firma, Almanya, Hollanda, Belçika, Fransa'ya kendi markasıyla, ihracat yapıyor. Aynı zamanda başka marka altında da ulusal markalara fason üretim yapıyor.

ANNELERİMİZİN YAPTIĞI LEZZETTE
Tombul Organik Tarhana'nın organik sertifikalı bebek tarhanası üreten ilk firma olduğunu vurgulayan Çeltik, "Biz ev tipi tarhana üretiyoruz.
Tamamen annelerimizin yaptığı geleneksel tarhanalar gibi.. Tarhanalarımız mevsiminde yetişen taze sebzelerden üretiliyor. Ürünlerimizde taze kırmızı biber (KAPYA) taze domates, tam buğday unu, nane, süzme yoğurt, ekşi maya kullanılıyor. Doğal ortamda kurutuluyor. Hiçbir katkı maddesi ve boyar madde içermiyor. Besleyici ve doyurucu" bilgilerini verdi. Çeltik şunları söyledi: "Yöresel ürünlerimizi aynı annemizin yaptığı şekilde makina kullanmadan üretip büyümemizi sürdürüyoruz. Firmamız dünyada organik ve doğal ürünler pazarında güvenilirliği ile özel bir yere sahip durumda.
Ege çiftçisinin doğal şartlarda yetiştirdiği kaliteli, ilaçsız, mevsiminde çıkmış taze ürünleri işleyip kaliteden taviz vermeden üretiyoruz."

KADİR KEMALOĞLU

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.