Merkez Bankası’ndan altın hamle

Geçtiğimiz yıl Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın tasarruf aracı olarak dolar yerine altın tercih edilmesi mesajının ardından, yatırımcılar ve Merkez Bankası’nın altın alımı zirveye çıktı. Merkez Bankası altın rezervi 22.4 milyar dolara ulaştı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın tasarruf aracı olarak dolar yerine altın tercih edilmesi mesajının ardından geçen yıl Türk yatırımcılar ve Merkez Bankası'nın altın alımı zirveye çıktı. Merkez Bankası Başkanı Murat Çetinkaya, altın ticaretinin ödemeler dengesini bozduğu, cari açığın spekülatif fon hareketleriyle finanse edildiği iddialarına yanıt verdi.

STRATEJİK YÖNETİM

Çetinkaya, altın ithalatında olağanüstü bir durum bulunmadığını vurgulayarak, "Merkez Bankası altın rezervi 22.4 milyar ABD doları tutarında uluslar arası standartta altından oluşuyor. Söz konusu altınlar Merkez Bankası kasalarında, BİST nezdinde ve yurtdışındaki bankalarda muhafaza ediliyor" dedi.
Döviz ve altın rezervlerini yıllık hazırlanan yatırım stratejileri kapsamında yönettiklerini belirten Merkez Bankası Başkanı Murat Çetinkaya, "Küresel kriz sonrası menkul kıymet getirileri tarihsel düşük düzeylere, hatta negatif seviyelere geriledi. Bu da rezerv yönetiminde çeşitlendirmenin önemini daha da artırdı. Altın, özellikle diğer varlık sınıfları ile sahip olduğu düşük korelasyon nedeniyle rezerv çeşitlendirmesi açısından ön plana çıkıyor. Altın ithalatında olağanüstü bir durum söz konusu değil" diye konuştu.

HAZAL ATEŞ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.