Soyuldu... Yandı... 430 şirket kurtardı

İzmir’le birlikte 28 ilde çok sayıda şirkete danışmanlık yapan Türev Danışmanlık firması sahibi Bülent Orta, “Biz tıkanan şirketlere sistemi nasıl sağlıklı sürdürebileceklerini gösteriyoruz” dedi

Bülent Orta... Şirketlerin yol göstericisi olarak çıktığı yolda, ilk işyeri soyuldu, sonraki işyeri yandı.
Ama o kararlıydı. Tüm badireleri atlattıktan sonra tecrübe kazanmak için KOBİ'ler ile işe başladı. Onlara eğitim seminerleri verdi. Şirket nasıl yönetilir, nasıl büyütülür, sektörün dinamikleri nelerdir, günün koşullarına nasıl ayak uydurulur konularını sürekli işledi. 20 yılda 430 şirketi yeniden yapılandırdı.
BİLGİ İYİ KULLANILMALI
Orta'nın el attığı bir kısmı batmak üzere olan bu şirketler bugün ihracat rekorları kırıyor. Hatta ona sormadan şirkete bir araba bile almıyorlar. İzmir merkezli olarak 28 ilde aralarında Türkiye'nin önde gelen şirketlerinin de bulunduğu firmalara danışmanlık yapan, 30'dan fazla danışmanıyla firmaların kötü gidişatına dur diyen Orta "Bugün geleneksel şirket yönetimi yapıları ne yazık ki belli noktalarda tıkanıyor. Biz Türev Danışmanlık olarak yoktan bir şey yapmıyoruz. Varolan sistemin nasıl sağlıklı bir şekilde sürdürüleceğini gösteriyoruz" dedi.
Günümüzde tüm şirket hissedarı ve yöneticilerinin bilgiye yatırım yapmalarının kaçınılmaz olduğunu vurgulayan Orta, "Günümüz koşullarında işletmelerin iyi bir stratejiyle yola çıkmaları ve bu planlamanın gereğini yerine getirmeleri ayakta kalabilmeleri açısından büyük önem taşıyor" diye konuştu.
Bergama'nın ilk pastanesinin sahibinin oğlu olan Orta, 1988 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi İktisat Bölümü'nden mezun olduktan sonra büyük firmalarda ilk iş deneyimini kazandı. Bu dönemde şirketlerin içinde bulundukları çıkmazları gören Orta, 1997 yılında Türev Danışmanlık firmasını kurdu. Burada eğitim seminerleri ve danışmanlık hizmetleri verirken işyeri soyuldu. İkinci ofisi de 2002'de çıkan yangında kül oldu. Eşinin ve kendisiyle çalışan firmaların desteğiyle kısa sürede toparlandı. Her sektörde onlarca firmaya danışmanlık yapan Orta, "Biz firmaların görmediğini, o sektörün dinamiklerini inceleyerek görüyoruz ve gerekli desteği veriyoruz" diye konuştu.
İYİ YAPILANMA ŞART
Orta şunları söyledi: "Şirketler gerçekten uzun yıllar yaşamak istiyorsa stratejisi, kurumsal kimliği ve kurumsal yönetimi ile kendilerini yapılandırmalılar. Şirketlerde yeni hedeflerle yönetilme mantığının oturması gerekli. Geçiş aşamasındaki sıkıntıları aşmalılar ki geleceği görebilsinler."
ŞİRKET ANAYASASI YOL HARİTASI OLMALI
Kendini geleceğe hazırlamak isteyen KOBİ'lerin ve aile şirketlerinin sıkıntılarına, beklentilerine ve ihtiyaçlarına yaşamsal çözümler üreten Bülent Orta, "İşletmelerin, sıkıntılarını aşmaları için öncelikle 'şirketler anayasası' diye hitap ettiğimiz bir yol haritası belirlemeleri ve bunu yazılı bir metin haline dönüştürmeleri gerekir. Şirketlerini kuşaktan kuşağa aktarmak isteyen yöneticilerin, mutlaka bir stratejik yönetim ve planlamaya sahip olmaları lazım. Kurumsallaşma ve profesyonel yönetim olmalıdır. Özellikle aile şirketleri içinde bulundukları durumu iyi analiz etmeliler. Kurumsal kimliğe uygun bir sosyalleşme ve takip süreci içine girmeliler" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.