Merkez Bankası’ndan dövize bir hamle daha

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) 2018 yılının ikinci çeyreğinde gerçekleştirilecek Türk Lirası uzlaşmalı vadeli döviz satım ihalelerine ilişkin takvimin güncellendiğini duyurdu. Merkez Bankası'nın açıklamasına göre ihaleler yoluyla oluşacak vadeli döviz satım pozisyon tutarı mevcut 6,15 milyar dolardan 8 milyar dolara ulaşabilecek.

2018 yılı boyunca vadeli döviz satım pozisyon tutarının ulaşabileceği üst sınır ise 10 milyar dolar olarak belirlendi. TCMB'den yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Anılan dönemde ihaleler yoluyla oluşacak vadeli döviz satım pozisyon tutarı mevcut 6,15 milyar ABD dolarından 8 milyar ABD dolarına ulaşabilecektir. 2018 yılı boyunca vadeli döviz satım pozisyon tutarının ulaşabileceği üst sınır 10 milyar ABD doları olarak belirlenmiştir. Kamuoyunun bilgisine sunulur."

YERLİ ALICILAR

Bu arada Merkez Bankası'nın (TCMB) önceki geceki olağanüstü faiz artırım kararı sonrası sert bir şekilde gerileyen dolar/TL'nin dün iç piyasadaki yoğun dolar talebi nedeniyle tekrar yükselişe geçtiği iddia edildi. Dolar/TL'deki dalgalanmanın, düşüşü alım fırsatı olarak kullanan lokal yatırımcıların yoğun dolar talebinden kaynaklandığı belirtiliyor. Mali disipline kararlılıkla devam edeceğiz Maliye Bakanı Naci Ağbal, mali disipline kararlılıkla devam edeceklerini belirterek, "2018 yılı bütçe hedeflerimizi tutturmakta kararlıyız. Bunun için gerekli adımları atacağız." dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.