Türkiye’de lojistik sektörü daha çok yatırım bekliyor

Türkiye'de hızla gelişmeye devam eden bir sektör olan lojistiğe yapılan yatırımlar Avrupa'nın daha henüz çok gerisinde. Bir ürünün ilk üreticiden son tüketiciye kadar olan nakliye, depolama, gümrükleme, ambalajlama, dağıtım gibi süreçlerini ifade eden lojistik kavramının ülkemizde daha çok kullanılmasıyla birlikte bu alana yönelik ilgi de artmakta. 2014'e ait lojistik performans endeksleri ve göstergelerine göre Lojistik Performans Endeksi'nde Türkiye 160 ülke içinde 30'uncu sırada bulunmaktadır. Sektörünün hacmi yaklaşık 52 milyar dolar civarında olup Türkiye bu alandaki potansiyelinin henüz yüzde 13'ünü kullanabilmektedir.

TÜRKİYE LOJİSTİKTE AVRUPA'NIN GERİSİNDE

Sektörde adından hızla bahsettiren kuruluşlardan olan Kangaroo lojistiğin sahibi olan Ahmet Bilaloğlu ise Türkiye'de Türk yatırımcıların bu sektöre olan ilgisinin az olmasının üzücü olduğunu belirterek sektörün gelişmesi için daha çok yatırım yapılması gerektiğini belirtti. Türkiye'de lojistik sektörü hakkında bilgiler veren Ahmet Bilaloğlu sorularımıza şu yanıtları verdi:

Lojistik sektöründe ne zamandır hizmet vermektesiniz? Lojistik sektöründe verdiğiniz hizmetlerden bahsedebilir misiniz?

Uzun yıllar kargo ve lojistik alanında hizmet verdim. Çeşitli firmalarda yöneticilik yaptıktan sonra gerekli bilgi ve tecrübeye sahip olduktan sonra kendi firmamı kurdum. Kangaroo isimli lojistik firmamla sektörde hizmet vermekteyim.

Lojistik sektöründe hangi alanlarda hizmet vermektesiniz ve taşımacılık yaparken kullandığını yöntemlerden bahsedebilir misiniz?

Firma olarak 2015 yılında sadece kargo alanında hizmet vermekteydik. 2018 yılında aldığımız bir kararla da lojistik sektörüne iddialı bir giriş yaptık. Türkcell, Vodefone ve Türk Telekom gibi bilinmiş firmalara call center ve kurye alanında hizmetler verdik. Lojistik sektöründe ise depolama hizmeti olarak birçok firmaya hizmet vermekteyiz. Fuar ve fuar taşımacılığı alanında da hizmetlerimizi müşterilerimize sunmaktayız.

LOJİSTİKTE EMANET KUTSALDIR

Lojistik sektöründe müşterilerle kurulan iletişim güven açısından ne kadar önemli?

Lojistik taşımacılıkla ilgili bir alan olduğu için güvene dayalı bir ilişki kurmak zorundasınız. Almış olduğunuz emaneti kendi emanetiniz olarak bilip öyle bir yerden bir yere taşımalısınız. Müşterilerinizin emanetini cebinizde taşımak zorundasınız.

LOJİSTİK İLE KARGOCULUK BİRBİRİNE KARIŞTIRILMAMALI

Lojistik sektörünün kargoculuktan ne gibi farkları vardır?

Lojistik ve ile kargoculuk birbirinden çok farklı alanlardır. Ufak bir örnek verecek olursak kargo ile 1000 kg ağırlığında bir paleti taşıttırmak mümkün değildir. Kargo daha çok şube sistemi ile çalışarak palet ve foklit gibi araçları kullanmamaktadır. Fakat lojistik sektöründe 1000 kg ağırlığındaki bir nesneyi bile uzak yerlere taşıyabilirsiniz. Lojistikte kargoculuğa ziyaden daha ağır paletler ve makineler kullanılmaktadır.

TÜRK YATIRICIMLARIN SEKTÖRE İLGİ GÖSTERMESİ LAZIM

Türkiye'de lojistiğe yapılan yatırımlar sizce yeterli mi?

Türkiye'de lojistiğe yapılan yatırımların yeterli olduğunu söylemek için henüz erken. Çünkü Avrupa'da lojistik yüzde 80 oranında kullanılırken Türkiye'de bu rakam yüzde 20 oranında kalmaktadır. Türkiye'de bu alanda yabancı yatırımcıların daha çok hizmet verdiğini görmekteyiz. Türk yatırımcıların bu alana az ilgi göstermesi ise oldukça üzücü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.