Almanya'nın Hannover ve Münih şehirlerinde düzenlenen halı ve yer döşeme fuarlarına katılan İzmirli sektör temsilcileri Türkiye'ye memnun döndü. İzmir Ticaret Odası ile İzmir Halıcılar ve Yer Döşemecileri Derneği işbirliğince tertiplenen organizasyonda amaca ulaştıklarını belirten Dernek Başkanı ve Ticaret Odası Meclis Üyesi Naci Ölçen, fuara İstanbul ve Gaziantep'ten de üretici firmaların katıldığını söyledi.
Hannover'de düzenlenen Domotex Fuarları'nın sektörel bazda en önemli fuarlar olduğuna dikkat çeken Ölçen, "Her yıl artık gelenekselleştirdiğimiz Domotex fuarlarına büyük önem veriyoruz. Dometex-2019 Uluslararası Halı ve Zemin Kaplamaları Fuarı'na bu yıl İzmir ve Ege Bölgesi El Halısı, Makine Halısı, Duvardan- Duvara Halı, Karo Halı, Sentetik Çim Halı, Halı Yıkamacılığı, İplik, Overlok ve Saçak Makineleri, Esnek Plastik Zemin Malzemeleri, Pvc Yer Kaplaması, Yapıştırıcı, Laminat ve Lamine Parke sektörlerindeki 24 firmamız ile katıldık. Domotex'de duvardan duvara halı ve sentetik çim halıcılığında umduğumuz talebi bulamadık ama el ve makine halısı üretici stantlarında ihracata yönelik hareketlilik gözlemlendi" dedi.
İTHALAT BAĞLANTILARI
Kafilenin Münih'te tertiplenen Bau-2019 Uluslararası Yapı Fuarı'nı ziyaret ettiğini hatırlatan Ölçen, "Kafile grubumuzdan bazı markalar bu fuarda ithalat bağlantıları gerçekleştirdi. Her iki fuarda Türk sektörlerine karşı yabancı firmalarda endişeli bir havanın hakim olduğunu gördük. Bu üzücü durumun gerek geçen yaz ekonomimizde yaşanan sıkıntılardan, gerekse bu sıkıntılar sonucu Türk firmalarının yurt dışı iş ve fuar temaslarının zayıflamasından kaynaklandığını düşünüyorum. Bunu gidermek için yurt dışı temaslarımızı sıklaştırmamız gerekiyor. Çünkü ithalatta gözetimin kaldırılması nedeniyle Avrupalı üreticilerin Türk pazarı ile daha fazla ilgilenmeye başladıkları da bir gerçek" diye konuştu.
YENİ HEDEF UZAKDOĞU
İhtisas fuarlarının önemine de değinen Başkan Ölçen, şunları söyledi:
"İnternetin tüm nimet ve avantajlarına rağmen insan ilişkilerinin ön plana çıktığı, üretici-aracı- tüketici üçgeninin oluştuğu ihtisas fuarlarından vazgeçilemiyor. Bu fuarlarda ülkemizin ve kentimizin de pozitif tanıtımlarını yapma fırsatını buluyoruz. Önümüzdeki günlerde Avrupa'nın yanı sıra hedef büyüterek Uzakdoğu'ya açılacak çalışmaları da planlıyoruz. Örneğin Filipinler, Tayland, Kamboçya gibi özellikle sektörlerimiz açısından üretimin yok denecek kadar az ancak buna karşın tüketimin fazla olduğu pazarları değerlendirmek gerektiğine inanıyoruz. Bu yönde bu coğrafyanın nabzını tutmak amacıyla yapılacak bir gezinin hazırlıklarına da başladık, yakında sektör üyelerimizle paylaşacağız."

