İstanbul-İzmir otoyolu bayram öncesi açılıyor

İstanbul ile İzmir arasını 3,5 saate düşürecek Türkiye’nin en büyük projesi dev otoyol 8 Ağustos tarihinde hizmete girecek. Yüzde 94’ü tamamlanan otoyol 1,5 ay içerisinde tümüyle kullanıma açılacak

İstanbul ile İzmir arasını 3,5 saate düşürecek ve 10 milyar dolarlık yatırımla Türkiye'nin en büyük projesi olan İstanbul-İzmir otoyolunda sona gelindi. 29 Ekim'de hizmete girmesi planlanan dev proje, çalışmaların beklenenden önce tamamlanmasıyla Kurban Bayramı öncesi 8 Ağustos'ta açılacak. AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Esgin, otoyol inşaatındaki son durumu yerinde inceleyerek yetkililerden bilgi aldı. Esgin, "Artık sona yakın olduğumuzu gördük. Çalışmalar 2011 yılında başlamıştı. 2020 yılında bitmesi planlanıyordu. Şu anda projenin yüzde 94'ü bitmiş durumda. 1,5 ay içerisinde otoyolumuzun tamamı açılmış olur" dedi.
BÜYÜK KISMI DEVREDE
Kamu ile özel sektör ortaklığı ile gerçekleştirilen Türkiye Cumhuriyetinin en büyük otoyol projesi İstanbul-Bursa- İzmir otoyolunda çalışmalar son hızıyla sürüyor. Kurban Bayramı öncesinde hizmete girmesi ve böylece bölgede yaşanacak sıkışıklığın ortadan kaldırılması planlanıyor.
İstanbul-Bursa-İzmir otoyolu, yap-işlet-devret projesi 384 kilometre otoyol ve 42 kilometre bağlantı yollarıyla toplam 426 kilometre uzunluğunda.
Bu zamana kadar toplamda 201 kilometre otoyol ve 33 kilometrelik bağlantı yolu hizmete açıldı. Bursa Batı Kavşağı-Balıkesir Kuzey arasındaki 97 kilometrelik otoyol, 3.4 kilometrelik bağlantı yolu ve Balıkesir Kuzey Kavşağı ile Akhisar Kavşağı arasındaki 87 kilometrelik otoyol ile 5.6 kilometrelik bağlantı yolunun ise bayrama kadar tamamlanması planlanıyor.
"36 VİYADÜĞÜN 32'Sİ BİTİRİLDİ"
Ülke genelindeki otoyollardaki en uzun tüneller olan Orhangazi tüneli ile Selçukgazi ve Belkahve tünelleri hizmete girdi. Ayrıca otoyol üzerinde bulunan 36 viyadüğün 32'si tamamlandı.
Kalan 4 viyadükte ise çalışmalar sürüyor. Proje kapsamında yer alan Osmangazi Köprüsü, 2 bin 682 metre uzunluğu, 252 metre kule yüksekliği, bin 550 metre orta açıklığı, 566 metre yan açıklığı ile dünyanın en uzun 4. asma köprüsü olma özelliğine sahip.
Ancak, mermi başlıklarıyla birlikte 333 metre kule yüksekliğine sahip Çanakkale Köprüsü'nün tamamlanıp, dünyanın en uzun asma köprüsü özelliğini kazanmasıyla birlikte, Osmangazi Köprüsü sıralamada beşinciliğe düşecek.
DİĞERLERİ GİBİ BAŞARI ÖYKÜSÜ
AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Esgin, otoyoldaki çalışmaları yerinde inceledi. Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürü Sezgin Küçükbekir ile birlikte Karacabey'e kadar incelemede bulunan Esgin, "İstanbul-Bursaİzmir otoyolu, Türkiye Cumhuriyeti'nin yakın tarihteki en büyük projelerinden biri. Artık sona yakın olduğumuzu gördük. İstanbul ile İzmir'i entegre edecek bu proje Bursa'yı da kavşak noktası haline getiriyor" dedi. Esgin, "İstanbul ile Bursa arasındaki bölüm 2 yıl önce bitmişti. Otoyol kentin ticaretini, turizmini hatta tarımını olumlu etkiledi. İstanbul ile Bursa bir entegrasyon süreci içerisine girdi" görüşünü dile getirdi. Geçtiğimiz Ramazan Bayramı'nda İçişleri Bakanı ile bölgede çalışmalar yaptıklarını ifade eden Esgin şunları söyledi: "Bayramda yoğunluk çoktu. Ekipler Kurban Bayramına yetiştirmek için yoğun çalışıyor.
Viyadükler ve inşaatların yapım aşamasında yolun son durumu yüzde 94'lere geldi. Bir buçuk ay içerisinde otoyolumuzun tamamı açılmış olur. İstanbul - İzmir Otoyolu projesi diğerleri gibi tam bir başarı öyküsüdür."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.