Türkiye havada karada uçacak

Hükümet hava, kara ve demiryolunda dev projelere odaklanacak. Ankara-İzmir YHT’sinde ray serimi başlayacak, Akdeniz Sahil Yolu 2020’de bitecek, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ayakları yere basacak, Rize-Artvin Havalimanı 2020’de açılacak

İstanbul seçiminin ardından hükümetin tek gündemi ekonomi ve devam eden projeler olacak. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, kara, hava ve demiryolu projelerinde son durumu paylaştı. Demiryoluna yapılan yatırımların en başında yüksek hızlı ve hızlı tren projeleri geldiğini belirten Turhan, "Ankara-Eskişehir-İstanbul, Ankara-Konya ve Konya-Eskişehirİstanbul arasında ülkemiz nüfusunun yüzde 40'ına yüksek hızlı demiryolu hizmetini götürmüş olduk. İşletmeye açılan bin 213 kilometre yüksek hızlı demiryolunun yanı sıra ulaşımı 2 saate düşürecek Ankara-Sivas ve Ankara-İzmir yüksek hızlı demiryolu hatlarının inşası sürüyor.
3.5 SAATE DÜŞECEK
İzmir'i ve güzergahındaki Manisa, Uşak ve Afyonkarahisar'ı Ankara'ya kapı komşusu yapacak Ankara- İzmir YHT hattında da yapım çalışmalarının sürdüğünü söyleyen Turhan, "İlk etapta Ankara- Afyonkarahisar-Uşak arasında bu yıl ray serimine başlamayı hedefliyoruz.
Proje tamamlandığında Ankara- İzmir arasındaki 824 kilometre mesafe 624 kilometreye, seyahat süresi 14 saatten 3 saat 30 dakikaya düşecek" diye konuştu.
AYAKLARI YÜKSELECEK
Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale- Savaştepe Otoyolu projesi kapsamında da 1915 Çanakkale Köprüsü'nün de yer aldığı 101 kilometrelik Malkara-Gelibolu-1915 Çanakkale Köprüsü ve Çanakkale Bağlantısı'na devam ettiklerini belirten Turhan, "Köprünün kesonlarını denize indirdik. Yakın zamanda artık ayaklarının yükseldiğini görebileceğiz" diye konuştu.
ÇANDARLI'YA BAĞLANACAK
82 kilometrelik Menemen-Aliağa- Çandarlı Otoyolu ile İzmir'i Çandarlı Limanı'na bağlayacaklarını ifade eden Turhan, "2019 yılı sonunda da bu yolu bitirmeyi hedefliyoruz.
479 kilometrelik Akdeniz Sahil Yolu'nda projede tünel ve köprülerle 40 kilometre kısalma sağlayarak yolu 439 kilometreye düşürüyoruz ve 394 kilometresini tamamlamış bulunuyoruz. Bu projenin tamamının da 2020 yılında bitirmiş olacağız" dedi.
3.5 SAATTE İSTANBUL'A
İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü projesinde de sona geldiklerini kaydeden Turhan, "Osmangazi Köprüsünün de içinde bulunduğu bir kısım yolu hizmete açmıştık. Geri kalan etapları tamamlayarak, toplam 448 km yolun tamamını Ağustos'ta hizmete açmayı hedefliyoruz. Böylece İstanbulİzmir arasındaki mesafeyi 3.5 saate kadar düşürmüş olacağız" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.