Konut satışlarını ‘ikinci el’ sırtladı

Yılın 7 ayında Türkiye genelinde satılan konut adedi 608 bini aşarken, bu konutların yüzde 59.7'sini ikinci el oluşturdu. İkinci el konut satışlarının sıfır evleri geride bıraktığı il sayısı 2018'de 33 iken bu yılın 7 ayında neredeyse 2 kat artarak 64'e ulaştı.

Yılın 7 ayında Türkiye genelinde satılan konut adedi 608 bini aşarken, bu konutların yüzde 59.7'sini ikinci el oluşturdu. İkinci el konut satışlarının sıfır evleri geride bıraktığı il sayısı 2018'de 33 iken bu yılın 7 ayında neredeyse 2 kat artarak 64'e ulaştı. FuzulEv tarafından 2019'da satılan konutlara ilişkin hazırlanan '2019 Konut Satışında İkinci Ellerin Yeri' raporunda, yılın 7 ayında Türkiye genelinde yerli ve yabancılara satılan toplam konut sayısı 608 bin 32 olarak gerçekleşti.
TIRMANIŞA GEÇTİ
Geçen yılın aynı dönemine göre toplan konut satışında düşüş gerçekleşirken, ikinci el satış oranında ciddi yükseliş var. Yılın 7 ayında satılan 608 bini aşkı konutun yüzde 59.7'sini ikinci eller oluşturdu. İkinci el konut satış oranı 2018 genelinde yüzde 53 gerçekleşti. 2013-2018 yılları incelendiğinde ikinci el konut satışının birinci elden yüksek olduğu il sayısı 27 ila 34 arasında değişirken, bu rakam 2016'da 34, 2015'te 35, 2014'te 27, 2013'te 32 olarak görüldü. İkinci el konut satışının birinci eli geride bıraktığı illerin başında, yüzde 80.67 oranında ikinci el satışıyla Nevşehir birinci, yüzde 77.5 ile Yalova ikinci, yüzde 77 ile Karaman üçüncü sırada.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.